nUFFNANG

Tuesday, April 14, 2009

Lama tak memblog....apsal ek?


salam buat semua. dah bersawang kan blog aku. ermmm, mungkin sebab tiada apa yg menarik ank aku ceritakan. tp sebenarnya ada. cuma banyak la perkara yg mengganggu fikiran aku sejak kebelakangan ini...
hal lama...berulang kembali....
hal baru pulak kedengaran dan membuat hati aku sentap...
ada kawan tp makan kawan balik...ni yg buat aku marah sangat nie...
tp tu dah adat la katakan...tak boleh dipisahkan...
aku ni nampak je macam relax, tp dalam hati dan fikiran nie Tuhan saja yang tau...
yang mana rapat dengan aku, sure perasan perubahan yang aku alami sekarang nie...
yer la...nama pun manusia....susah nak duga...masing2 ada pendirian sendiri. tetapi aku pulak yang terasa seolah2 menjadi mangsa keadaan...
bila difikirkan balik...apa la puncanya yer?...
"Teruk sangat ke aku ni".....
"Tak boleh ke kalau berterus terang pada aku daripada berdiam dan menjauhkan diri begitu?"
"Adakah aku tidak memikirkan perasaan orang lain?"
"Dan kenapa sanggup pulak berpaling, menjeling dan merasakan seolah aku ini tidak wujud?"
ini hanya sebahagian dari apa yang aku rasa ketika ini. entah bila semua persoalan ini akan terjawab...Aku tidak tahu!!
apa yang harus, apa yang perlu, apa yang tidak dan apa yang betul...menjadi tanda tanya pada aku setiap hari...hari demi hari...
hari...ke hari...mungkin berbulan jadinya....
aku yang aku hanya mampu kini, menunggu waktu yang mungkin sesuai....ya...mungkin sesuai bagi aku untuk menetapkan suatu kata yang pasti...tekad...mungkin nekad!!!
biar apapun yang terjadi nanti...aku akan cuba tabahkan hati...kuatkan semangat...dan fikir saja yang terbaik buat mereka yang di luar sana...
aku terima dan pasrah....

1 comment:

Anonymous said...

mcm dlm kotak nak kena pos.. nak pos kemana