nUFFNANG

Thursday, April 15, 2010

Bila diri dah dibenci...

Susah nak ungkapkan dengan kata-kata.

kadang-kadang kita ni sebagai manusia, lupa nikmat Tuhan. bila kita dalam kesusahan, barulah Tuhan yang kita cari. bila kita senang, kita lupa dan alpa dengan rezeki dan peluang yg Tuhan beri.

aku cuba mengambil positif hal ini, tetapi bila da yg membenci, aku tak mampu nak bertahan lagi. pada dasarnya...mmg ya...tetapi itu bukan aku. tidak sesekali aku menanam kembali rasa itu pada insan yg juga manusia seperti aku.

Jika aku bersalah, maafkanlah aku. aku hanya insan biasa...yg hanya bergantung harap pada manusia di muka bumi yg fana ini.


Aku doakan semoga mereka yg membenci aku itu bahagia dan mendapat ketenangan jiwa.

ok... salam ceria dari awieworld

3 comments:

tunbegia said...

ceriala sangat kanns,

tersesat kesini masa cari info pasal cabutan ssp bsn alor setar, hahaha

salamm,

chekbob said...

lebih sukar dari ape yg lain adalah menjadi jujur dengan diri sendiri...

ada suka... ada benci..

tapi dengan kejujuran manusia lebih mudah utk bahagia

en_me said...

siannyerrr..