nUFFNANG

Monday, August 11, 2008

Jom Makan2 Buahan Tempatan-Taman Wetland Putrajaya

Jom makan buah ramai2....yeaahaaa!!!

Hari jumaat yang lepas, geng ofis kitorang, ada la buat makan2....makan buah-buahan tempatan...mmg tak sabar2 dibuatnyer. Berpusu dan bergegas selepas je time keje, kekitorang ke Wetland, Putrajaya....berlatarbelakangkan Tasik Wetland dengan suasana taman yang indah permai....


Raja Buah...Durian...
uols...mesti suka kan tgk buah durian nie..apatah lagi, isinya yang amat la menggiurkan...perghhh!!!
Buah rambutan..
Ntah berapa ikat pun tak tau..kali ni punya makan2 mmg meriah sebab buah mmg banyak..so mmg puas la makan....sapa kata tak cukup tu, mmg nak wachaaa ngan aku!!!

Buah manggis...

pun berbakul2 di bawaknya...ramai juga yg melantak buah ini. maklumla, jarang dapat makan or dijual kot...maybe bukan musim dia lagi...tapi selain durian, buah manggis juga jadi perhatian...(tak abis, leh bawak balik ker?) Buah mangga

Buah mangga @ mempelam ni mmg manis..sedap...tak tau la nak cakap. korang tgk la betapa cantiknyer isi buah ni....kunig, orange...kan?....

Disajikan bersama pulut.setahu aku, selain pulut ni dimakan dengan durian, ada yang makan dengan mangga tau...sedap jugak...tp malangnya aku jenis yang tak berapa layan sangat pulut..ntah naper.....tak de mood kot...ahaks.
Dukong : Langsat

Mana satu yang baetul ek?..aku tafsirkan langsat. tp ada kata dokong, ada kata duku...erm...lantaklah..janji bedal jer.

aku batuk tak baik2 lagi. so masa makan2 ni, aku kurang la sangat melantak. jadi kene aku, snappy2 jer....ambik gambar candid geng ofis aku...

abis la semua tabiat makan durian yang pelbagai gaya, terkeluar...kantoi!!!hehehe

ada yang makan tak hengat dunia, nak tertelan bijik pun ada....ada yang kejenya membelah durian jer tp makannyer seulas dua jer...

apapun, mmg enjoy that day...dan maaf yer uols...ni aktiviti geng ofis kitorang, so tak dapat la nak jemput korang yang diluar sana untuk join sama...

buat geng ofis, kebanyakan foto ni akan aku masukkan dalam facebook...so tgk sana jer lah yer...

salam dari awie...wachaaa!!

5 comments:

Anonymous said...

nyum..nyum..nyummmmmmm...cedapnya...siap ada pulut lagi tu..menyengat..gituuuuu

Anonymous said...

nak la...nak la cikit....

Life's Like That said...

perkhhh!!

MOLY said...

aku nak durian, manggis dengan mangga ..

kalau la dapat makan skang
perghhhhhh

maliksutanmuda said...

anony;..layan jer....

zila:..next time join ek...hhe

jerry;..welcome...perkhhh jer?...wachaaa takde ker?,,ahaks...whats ur flavo my fren?..durian?manggis?..mangga?....ahaks
:)

lily:..jom ar,,,musim lagi kan...mangga yummy tau....perghhhhH!!!!