nUFFNANG

Sunday, January 4, 2009

7 jam Main Air...Puas!!!!

Pada bulan 12 tahun lalu (2008)...orang tengah dok syok sambut krismas kat Kl, aku plak sibuk dok prepare kertas kerja dan bag pack pakaian aku ke Ipoh atas urusan kerja. jadi aku betolak dari hari Jumaat dan menginap di hptel Syuen hingga hari ahad.

pada hari ahad. dah alang-alang aku di ipoh, teringat la aku pada satu tempat rekreasi ni yg dulunya aku tak dapat nak pegi. Lost World Of Tambun.
dalam kul 11 pagi aku cek out dan gerka ke sini. tak jauh dari pekan Ipoh pun. mmg dekat..so bila dah sampai mmg teruja la...ahaks..lokasinya mmg sesuai dan cantik banget sih...dekat bukit bukau....menghijau....sejuk mata memandang...cuma..>>>

>>> pelampung kalu nak kene sewa..mahal palk tu..RM15...dah tu nak kene usung ke sana ke mari....makan ada jugak yg mahal dan ada yg ala biasa macam KL...tp kira tak la kiok atau kopak dompet kita tu...hehe...banyak gak permainan air yg best...gelongsong air, pantai buatan yg ombaknyer kuat dan dalam, kolam air panas ala diva gitu..hehe...dan permainan buaian pusing dan hayun pun ada ....do dengan bayaran RM25 untuk dewasa dan RM19 untuk kanak-kanak mmg berbaloi. dan kalu yg datang berkumpulan besar, ada diskaun tau...so apa lagi cik kiah...datangla ke sana!!

apa yg menarik perhatian aku, rimau siberian nie...mmg comel sangat....kebetulan sebelum nak balik aku round2 dan kularkan kamera..ready nak shot aksi rimau nie...tengah syiok dia bersantai, aku pun amik la peluang nie....heheh,...comel tak..?...masa aku amik foto rimau ni difahamkan rimau ni baru je lepas makan...so bila dah kekenyangan, rimau nibertenggek atas batu dan menguap jer..tunggu masa nak tido agaknyer...hehe...

so dari jam 11 pagi hingga 6 petang berendam..kira time nak tutup dah tu..hehe...tp hujan plak lebat giler...apapun sempat lagi beli 4 biji limau tambun...heheh...lama tak makan...

mmg enjoy dan hepi sesangat...berendam macam badak berendam..hehe..

notapelempang: berendam tak hengat sampai kulit badan sunbern dan mengelupas...nasin baik badan jer, kalu muka...ahaks!! :P

5 comments:

ita.itu said...

astaga 7 jam ke..sure kecut sume..kah.kah.kah

KeMatZ said...

wehh gi mandi mandi tak ajak.....

lillies said...

amboi2...sakan noo...aku yang dok kat area tu setahun pun x sempat pi melepak kat sana...aku tengok macam best je..nanti nak ajak r geng2 aku g sana....hehehe....

Evan Owens said...

bestnyer gi jalan2... kulit menggelupas ker? lps ni musti kulit baru dan sihat... :)

maliksutanmuda said...

kak ita: mmg kecut kak oi...tangan, kaki, badan...dan...**** :)

kematz: sowi bro, tak rancang...lagipun atas urusan keje sama...ada plan lagi ni..tunggu!!!

lillies:..best gak..main air sapa tak syiok...sambil usha baik punyerrr....ahaks!!!

owen:...kulit kat belakang badan, siku dan sikit kat tangan mmg mengelupas tp bila dah salin kulit jadi gebu plak..ahask...