nUFFNANG

Wednesday, January 7, 2009

Cedap Punya Pasal!!!

aku ni peminat aiskrim, kalu g mana2, singgah kat stesen minyak selalu beli aiskrim Cornetto...tak kira rasa apa...tp biasanya coklat dan strawberry....regenye rm3 la lebih kurang....
tp masa aku g air terjun sungai gabar kat area hulu langat sana, tak jauh dari sungai congkak, masa nak balik terpandang sorang pakcik ni jual aiskrim....aku biasa panggil penjual aiskrim yang guna moto ni 'aiskrim kampung'....sebab jarang ada lagi yg jual aiskrim guna moto dan juga aiskrimnyer juga unik....especially aiskrim roti...
dah lama aku tak makan eskrim ni...cedap sangat...rege cuma Rm1.50 kalu tak salah aku...rotinyer lembut dan aiskrim nestle....huh. meleleh eskrim kat tepi mulut, aku sanggup jilat balik tau...ahaks....tu la cedap punya pasal!!!

notasengal: aku rasa last aku makan eskrim roti ni masa aku sekolah tingkatan 3...mmg dah lama tak mamam eskrim roti nie....yummmyy... :P

7 comments:

lillies said...

weh...bestnye...!!kat area umah aku skang ni xde orang jual eskrim...tringat zaman kecik2 dolu...hehehe..nak cikit..!!nak cikit..!!

skatype said...

slam pageran cinta..
thanks cos view my blog n gallery..
gua biasa2 jerk..
foto biasa2.
+ editing biasa2..

Anonymous said...

ermm...tetiba rasa teringin plak nak makan roti aiskrim..ahak!! slurp.........(tgh sedut air liur yg meleleh)kui..kui..

maliksutanmuda said...

lillies:...yer la kan, dulu banyak yg menjual...beli dan makan ramai2 masa sekolah dok bawha pokok....oh romantisnyer...ahaks

skatype:..u punya foto u kata biasa?..bg gua, foto lu buat gua teruja..nak belajar la dengan u...plz plz

amad: yer la kan, dah la eskrim, letak coklat krim lagi...huhu...tangkap leleh nie!!! slurppp!!!!

Anonymous said...

wie sdpnye wie..wah lamanye ko x mkn aiskrim ek...mkn la byk lg.skit je tuh..hehe

Anonymous said...

terbaik nih

maliksutanmuda said...

kakita:..sikitkan..mmg neysal la akak masa tu beli dan makan 1 jer..huhu..sob sob!!! arghhh lapar!! nak eskrim

sofabesar:..apa yg terbaik?..eskrim ker...makan atas sofa best jugak kan..layan...hehe
welcome n selalu2lah visit my blog yer..