nUFFNANG

Tuesday, January 13, 2009

KEne Fire (Tag)...

Dah masuk minggu ke-3 kita berada di dalam tahun 2009, Januari...cepat kan masa berlalu..tapi di hari minggu tak de apa sangat aktiviti so hari ni datang ofis tak de lain, aku buka blog dulu...keje belum mula lagi tp blog dulu yg aku redah...boleh?...lantak aku ler kan...ahaks

so buka jer ada plak yg tag aku...erm...ingatkan siapa rupenyer cik kunyeet...apa benda yg di tagkan pun aku rasa macam suspen jer...huh...macam mana ek?....jeng jeng jeng....


ni tugasan beliau pada aku:...
1. Senaraikan 10 perkara orang yang tag kamu....
Cik Kunyeet...foto ni aku amik masa

open house raya kat umah dia...
1. Comel...

Setahu aku, beliau (seperti foto di atas) adalah seorang yang comel...kalu tak comel tu maknanya bukan cik kunyeet le tu, dah tentu salah orang...heheh
2. Suka Teddy Bear

Seingat aku, beliau itu seorang yang suka bela teddy bear. aku pun tak sangka. masa mula aku kenal beliau, nmpak brutal. ingatkan dia bela iguana ker, buaya ker atau ulaw (ular) tetapi teddy bear jer. rupenyer masa g open haus masa raya tahun lepas terperasan la makhluk bergelar teddy itu sedang berkampung di penjuru ruang tamu rumahnyer. alangkah cute nyer teddy bear beliau...hinggakan terasa hati nak meminjam dan seterusnya jika diizinkan nak buat harta..tetapi tak sempat nak tanya, dah ada warning dari beliau...
3. Tak la brutal sangat

Yang aku kenal, beliau ini nmpak jer macam ganas atau brutal tetapi tak la sangat. Dia relax jer, cool bak kata omputih...memanng masyuk la ngan geng bebudak macam aku nie,...hehe....
4. Banyak membaca

Yang ini mmg tak dapat nak dinafikan. tengok ajer diri beliau, mmg seorang yang tinggi ilmu nyer macam KLCC tower...hahaha....maksud aku dia mmg bijak la...mana taknyer, memasak pun pandai, membaca?...mmg banyak buku dah dia baca...ilmiah, gossip...merapu meraban...apa ynag dia tak tau...tu semua dari sumber bacaan la tu...aku?..nanti korang tau ler...

5. Berani

Aku ni tak la tau sangat sama ada beliau ini seorang yang amat berani. tetapi apabila mengetahui yang dia ni seorang pegawai yang terlatih, dah biasa dengan latihan lasak nie, tengok diri beliau pun aku leh agak la, mmg berani jugak nie....aku rasa kalu berdepan dengan ular, tak sempat ular lilit atau patuk dia, agaknyer dia geget dulu ular tu...hehehe. gurau jer,,,tp kira berani la...dalam erti kata lain ler...

6. Kemas

Mmg kemas...penampilan kemas, make up kemas dan simple...tu yang aku nampak la...yg tak nampak tu nak kata apa...mana la aku tau....ahaks
7. suka Shoping

Ni salah satu tabiat orang pompuan...tak terlepas dari luangkan masa dengan bershoping. kalu g beli barang dapur tu tak per lagi, mmg keperluan...habis jer mmg kene beli dan beli lebih untuk stok...tetapi beliau ni lain sikit. kalu bab bershoping, mmg berjam-jam... mahal?..harga jangan nak di kisahkan...boleh ajer tetapi berpada2...kalu murah lagi le rambang mata...kalu berjalan dalam group, beliau ni mmg tak boleh nak melekat sesangat...kejap ke kedai yang lain,,jauh plak tu..."hello cik kunyeet...kat mana ni?"...dah kene tepon, mana dia g pun tak tau ler...hehehe
8. LEadership..(bukan Giler-ship yer)...

Mmg nampak la tanjak jadi pemimpin tu ader. terserlah sangat. ni bukan nak puji dia sesangat sebab ada apa2 tetapi sebab mmg dia ada tokoh jadi pemimpin, nak buat cam ner. semua orang leh jadi jadi leader tapi ramai yang perasan dan jadi giler-ship dibuatnyer...kalu beliau, aku konfirm, tak de hal punyer..." Ye tak cik kunyeet?"...sure dia setuju punyer... :)

9. Suka Kaler Terang dan garang

Beliau ni setahu aku la, yang aku kenal ler suka kaler terang...kete kaler itam terang, dinding umah kaler cerah terang (tak hengat kaler aper tapi terang la..hehe) pastu baju pun kaler terang dan garang,...agaknyer la...tp yang pasti banyak yang terang,,,so 'terang' masa depan...ahaks

10. Rendah

sebelum apa2 nak minta maaf yer pada beliau dulu nie. nak citer pasal rendah. hehe. dari segi fizikal, kalu uols nak tau, beliau ini agak rendah dari aku..hehehe...walaupun sedikit, tp tetap rendah....heheh...tp itu bukan motif bab 'rendah' ni, tp yg aku nak highlight kan ni, bab rendah diri...humble bak kata omputih celup...ahaks...mmg gitu sifatnyer. rendah yang lain aku tak berapa tau la pulak...rendah tekanan darah?...tak kot. rendah serendah-rendahnyer?...hanya beliau yang tahu... :)
walaupun kira baru je kenal, lebih kurang hampir setahun la kenal beliau, so far beliau mmg ngam la kalu berkumpulan (solo tak tau ler)..ahaks..ada banyak lagi tetapi cuma 10 jer yg top list...so selainnya uols berkenalan la dengan beliau yer yg juga seorang blogger...ok..!! Next***
2. Tuliskan novel kegemaran aku.
Novel?...alahai cik kunyeet...aku ni jarang sangat la baca novel. tetapi ada la sebilangan yang au pernah baca dan meminatinyer. cuma apa yg buat aku tak suka dengan novel ni bukan apa, berbelit cerita...maybe salah pilih penulis kot, dah mmg karektor yang dikarang begitu hendaknyer...apapun sebilangan yang aku ingat dan baca novel dari dulu dan masih aku ingat lagi...kalu tak ingat tajuk, pengarang pun jadilah yer...

1. Novel remaja karangan Ahadiat Akashah...salah satu yg aku suka, citer pasal sekumpulan remaja yang main spirit...ala, yang panggil hantu tu...masa ni la aku suka karangan beliau...la nie, aku dah tak baca dah...

2. Novel omputih..the confession of a shopaholic...aku tak ingat pengarang dia nama apa. tp mmg kelakar la novel ni . ada 4 siri aku rasa, 1 darinya aku dah baca dan lagi 3 tu, tengok la pada masa kalu ada...ahaks

ni jer novel yg aku ingat. selainnyer aku suka baca majalah seperti Maskulin dan Digital Photography. dan lain2 majalah gadget yang lain...Next***


3. Listkan 5 benda yg aku sayang.

Paling aku suka yer, kalu kira suka jer, mmg banyak...tp top of the list...ni lah antaranya...

1. Kamera DSLR- mahal...takkan tak sayang. ribu raban regenyer...bukan apa, aku ni suka bergambar...suka la aku amik foto orang lain,,,kene plak fotogenik, yg suka bergaya, dan rasa diri mereka itu cantek, lawa, comel,. hensem dan macho..hehe...so ni la foto kawan2 aku yg suka bergambar...ada lagi tetapi tak termuncul dalam gambar nie..tengah sibuk makan le agaknyer kat dalam rumah tu...ahaks

KEmatz, Arina, HAdek dan Lolly...model aku...model ker?...ahaks

2. Rezki jangan ditolak...
aku ni sayang sangat kalu benda makan tak dihabiskan...kira sayang la jugakkan...rezki Tuhan kasi, tak habiskan, membazir tau...(tu pasal berat badan aku dah naik...)...ahaks

sebahagian kuih raya di rumah saudara Afza..open haus 2008...marveles!!


3. BUnga...erm, aku ni sayang dan suka gak bunga...tp haram kat umah aku tak de langsung bunga. malas tu tak la, tapi mmg tangan ni tak menjadi sangat...nanti mati kang pokok bunga tu..naya ja!!..tp kalu tengok bunga, belek bunga, sentuh bunga, amik gambar bunga, mmg suka...hehe..

Cantik tak...aku suka kaler kuning

4. Sayang benda yang kalernyer ungu...(warna)...especially cincin...

Aku ni suka macam2 warna. tp paling aku suka warna ungu atau purple...mmg aku suka,. kebetulan kalu nak diikutkan mmg warna yg sesuai dengan aku ialah ungu. kenapa?..meh nak bgtau sikit kat uols kenapa. setahu aku la, berdasarkan hasil bacaan aku, warna ungu sesuai dengan aku kerana dilahirkan dalam bulan Februari, kristal yg sesuai ialah Amerthyist (purple) dan juga warna bertuah aku. bukan nak percaya sangat tetapi cuma nak bgtau kebetulan sahaja yer...tak baik tau percaya selain daripada Tuhan..so kebetulan juga aku beli dan pakai cincin kristal ungu,,, so aku sayang sangat cincin aku nie..kalu kaler lain dari ini, aku tak heran kalu hilang pun,,,ahaks!!!
5. Mainan...
aku ni suka main mainan...dari kecik sampai ke besar. masa bebudak dulu aku suka main LEGO..ala yg susun2 tu, pastu buat rumah ker, bangunan tinggi ker...dan bila dah meningkat dewasa, aku suka main game...video game...la nie PS2 la...so aku sayang sangat game console aku tu..bukan senang nak kumpul duit beli consol tu tau...hehe..
Sekadar hiasan...jajan kat umah Afza jugak nie..hehe

so ni jer la yg dapat aku bebelkan..gurauan tu biasa la yer cik kunyeet..kalu ada yg tersinggung dari ayat2 di atas dalam menjawab tag anda, aku minta maaf sesangat yer..so sapa yg nak aku tag?...

mmg selalu ada jer dalam kepala hotak aku yg berjambul nie...lain dan tak bukan...

1. kak Ita...

2. Eddany...

3. Inah

4. ashbulz

5. Lillies

so jawab la yer...tak kira kene jawab jujak...ahaks. selamat menjawab.

8 comments:

Mieza's Penny said...

salam awie...

wahhhh msm tag x hbs lg ker...jwb jgn x jwb...:D

nanti tmbh list lg akan dtg...sayang bini...(dgn ucapan bila lg akak nak rasa nasi myk ko nih!!..)...hiks

Jijie Armidza said...

huhuhu....comel tu bermaksud cute ke bermaksud badan yg comel?

yer...memang tak brutal..sopan santun lagik...hikhik...

berani? harus.... tu pasal leh dok sorang2 kat umah 2 tingkat 4 bilik... walaubagaimanapun, mulai jam 6 ptg dan seterusnya, sebarang cter seperti susuk, misteri nusantara, dan yang sewaktu dengannya, adalah diharamkan untuk bersiaran di rumah tersebut! Takut beb...

maliksutanmuda said...

kakmieza: wslm. alamak, lupa nak letak "sayang awek"...kawin?..insyaallah...kalu ada saya jemput le nanti.. :) thnks

kakkunyeet: yeker...hehe..pasal comel tu..erm...no komen..hehe..
eh, kira berani la kalu dok sorang tu..so 'jgn pandang belakang' yer..ahaks

lillies said...

hang neh....hehehe..
esok aku buat naa...mlm ni dh nantok....

ita.itu said...

ko mmg hantu pepel ek dik..akak pun suka..haha..akak kena jwb tag ek..tak jwb x leh ke? haha

aShaBuLz said...

oi2....men tag ek..cheesedale. hahahaha...ok bro..nnt akan ku tunaikan permintaan mu itu...hoho

aShaBuLz said...

ades....tetiba ja kena tag. hamboi2...hahaha. wokeh bro. dah siap!!

maliksutanmuda said...

lillies:...oh ngantuk yer...tido ler..

kakita; akak pun suka pepel ker/..ha, ni kira sekepala nie..kira ngam arr...ahaks

ashbul: hehe..jawab ler...jawab ler..