nUFFNANG

Thursday, September 4, 2008

Day 3-PNB Darby PArk

Hari ke-3 Ramadhan...keje macam biasa. perut tak la berkeroncong..alhamdulillah. dah biasa la gamaknyer...maklumla start posa masa bebudak lagi. so dah besar senang ler..tp kan, mmg tak tertahan dengan iklan buffet kat mana2 jer la..sebab terbayang makanan yg banyak sangat, tp harganya juga, emm..harus dipertimbangkan...
sepatutnya semalam aku plan nak berbuka di Hotel Federal, Bkt. Bintang tp tak jadi. Kata kawan aku, dah fully booked. so aku cancel jer le. Tp tetiba dapat sms, kawan ajak berbuka kat Darby Park PNB Suites, tak jauh dari Putra Station Ampark Park. So tak per la...lepas keje aku amik tren star terus ke masjid jamek utk tukar tren putra...
1st time ke sini. cantik. kat situ ada kondo mahal giler, yg nilainya berjuta ringgit malaysia. tak kisah la pasal tu, yg aku ingat nak berbuka jer sbb dah hampir waktunya. ada 2 tingkatatau tempat berbuka...yg di bawah dan di atas; harga pun berbeza la uols...
Aneka puding dengan pelbagai rasa
kecur air liur aku memandangnyer. sedap siot..pembuka selera la katakan.
Nasi tomato, kerabu mangga, ayam goreng pedas, kari udang
Lepas tu, rest kejap terus nengok..pandang2..jeling2...menu dia simple jer tp menarik..erm..

Serunding ayam, ekor lembu (sup ekor), kari udang (lagi?)
meratah ekor lembu (sup ekor) dan ayam goreng pedas
buah naga, asam jeruk...(1st time aku g makan buffet ada jeruk...heheh)
mee bandung..(mmg sedap..tp last sekali sebelum balik sempat lagi aku bedal..hehe)

apa yang aku makan semalam adalah mengikut turutan seperti di gambar. banyak la aku makan. tp mmg pujianla aku beri pada sup ekor, mee bandung, kari udang dan kerabu mangga. Mmg sedap sangat...harganya cuma RM55, diskaun 22% dari 1-6 September...so sapa yg nak cuba, g la yer..

aku jarang2 sangat makan kat luar. tp ntah awal posa minggu ni makan kat lluar dah 2 kali dan...maknanya cuma 1st day posa jer bebuka kat umah...boleh giteww!!..

Apapun mmg kenyang sampaikan aku terbaring tido awal bila sampai umah dan tak bangun sahur aku pagi tadi...waduh...harap2 tak de masalah gastrik atau yang sewaktu dengannya..ahaks...

9 comments:

Mieza's Penny said...

ya ampun...sedapnya awie...ko ni kan saje je nak test iman akak goyah ke idak...:p

tp siyes ngk pun dh tau sedap...especially sup ekor n udang kari tu...huhu

maliksutanmuda said...

alahia, sowi yer akak...saya lagi le tergoda..semalam dah makan, ni rasa mcam nak lagi..nak lagi...arghhhh!!!! tension..tensionn

izman said...

wwaduhh... meleleh air liur. tentu sedap.

selamat berpuasa awie.

maliksutanmuda said...

hehe selamat berposa...mmg sedap...wallaaa!!!

nazzman ibrahim said...

hang ni tak baik tau dok boh gambaq mcm ni...kurang pahala posa aku huhuhu

eedany said...

amboi wie... sedapnya menu!

Aneka puding tu cantik lah! colour-colour gitu!

Selamat Berpuasa untuk Awie world!

;)

tinkerbell said...

hurmm yummmy..

RieNa.YuMi said...

eh 55 henget jer...kire ok lah price tu....

btw....salam menyinggah... :)

MOLY said...

aku pernah berbuka makan kat dnb park ..

mmg marveles laa sana
aku suka makanan2 dia
puas hati

:D