nUFFNANG

Saturday, September 20, 2008

Outstation...Keje tetap keje..Layannnn!!!


Apa boleh buat...minggu lepas aku ke Ipoh, Perak. dan minggu seterusnya aku ke JB, Johor. Outstation. Mmg meletihkan la bila outstation ni. Tahun lepas tak de plak..melepak jer kat ofis. Menghitung waktu jer nak balik rumah bebuka....hehehe

Fail yang nak disemak tak la banyak tetapi semuanya tebal2 belaka. Huh, mmg la..sakit pinggang, badan rasa sengal, sakit leher...yer lah menunduk jer. Sampai pen hitam aku yang bebelang tu dah abis dakwat...."Tu diaaaa"...
"Calit jer la apa yang patut"
BIla malam selepas berbuka posa kat bilik, aku ngan teamate aku yg sorang tu, ajak lepak2 kat Danga BAy. LAma dah aku tak ke sini. Sama jer. tak de apa yg berubah sangat pun. Cuma pengunjung jer maybe makin ramai.
kebetulan pada malam aku ke situ, happening sebab ada pesta tanglung. kebanyakannya dari Singapore. Biasa la kan.....

Ada plak persembahan plak kat situ. Pergh, cakap korang, mmg best walaupun aku tak faham. sebab lembut, gemalai jer....pelakon dia tak de sorang pun yang Melayu...hehehe ...
Aksi angkat mengangkat nie mmg risau aku tgk. sebab mamt dua orang tu pegang dan julang hampir terjatuh dibuatnyer....tp nasib baik ler selamat amoi tu..."amoi ker?...."

BAzaar ramadhan. Rasanya hari biasa tak de kot...."dah tentu la kan..nama pun Ramadhan..so bulan Ramadhan la..apa daaaaa!!!"




Popiah Goreng..
Hotel tak sediakan pakej berbuka di sana. almaklumla, hotel 3 star jer. tp dan renovate dan dimiliki oleh Melayu. dulunya Melayu+Singaporean. Jadi terpaksa la menapak ke pasar Ramadhan. NAsib baik la kawan aku tu mmg familiar ngan area Jb ni. Nasi Kerabu berlaukkan ikan keli goreng...mmg cedap sangat!
TAuhu bakar.
Sedap bagi aku ler...kat JB ni mmg popular dengan tauhu bakar...dan
otak-otak Kempas
Wah, cedap giler nie...tak sah kalu tak makan makanan nie. mmg famous kan...
Petang semalam (Jumaat) kami bertolak balik ke Putrajaya. Tp sebelum balik aku sempat tapaukan tauhu bakar untuk di bawa balik. Kene lah kan, nanti termimpi plak...heheh.

Tp sesampai nyer di Putrajaya, kelam kabut aku nak amik moto dan balik ke umah. MAnataknya, cuma ada setengah jam lagi nak berbuka. aku kat ofis lagi...arghhh

last2 sampai je umah aku terus bebuka ngan tauhu nie...lewat 5 minit jer...sempat minum air kat tepi highway..huhu
Windunyer kat Fifi....kesian dia, daddy tinggalkan dia 2 minggu...bila sampai umah dia celapak bangun dari tido n berdiri kat depan pintu sangkar dia. Alahai...

Dah tu aku tukarkan habuk kayu dan makanan dia. nasib baik la Fifi ni pandai jaga diri. Senang jaga. Tak la risau sangat.

Fifi ni pantang tgk kertas dan tisu. Suka koyakkan dan sepahkan. MEmang niat nak ajer tempeleng pipi dia yg gebu tu. Geramnyer...

Geget..geget..dan geget!!!

Apapun dah kat umah nie, satu hal plak nak berkemas dan berkemas. petang sikit nak lajak ke KL. Mencari sedikit barnag utk raya nanti. Kuih raya kat akak dah buat 3 jnis...hehe..lega aku. tak de la aku terkial2 nak balik buat kuih plak...hehe

cuma fabo aku tiap2 tahun...Kuih Siput. itu mmg aku kene buat. kalu tak, mau mengamuk abg dan kakak aku....huhhu..

ok..take care ye uols semua. selamat berposa dan selamat mencai malam LAlilatulQadar. ok..

Good Luck.

7 comments:

Anonymous said...

Bulan2 posa ni banyak pula keje outstation ye wie...Bila balik kampung nanti bikin kuih siput yang kecik-molek, ranggup dan berkari lagi ek !!!!
AZMI.

orangrawa said...

wah...loaded le raya ni sebab outstation allowance banyak dapat!!

maliksutanmuda said...

azmi:...hehe.sure...tu juadah wajib tu. sure ada utk ko azmi oi. aku tau ko suka...hehe

orgrawa:. loaded?...hehe dah abis aku belanja ...haha...tahun ni mmg sakan la..mmg melaram la aku jawabnyer!!.." anda bagaiimana?"

ita.itu said...

wah outstation je ek..sure masyuk je ko bulan nih..hehe

echah_syed said...

lame tak mkn kuih siput..masih ade ekk :)

Unknown said...

pandai wak kuih?bgs2..hulur sni sket ble?

eedany said...

fifi dah ada pasangan ke wie? kesian dia tau menjanda/menduda lama2...hihihi.

:)