nUFFNANG

Monday, September 22, 2008

Raya Shopping Spree!!!

HUh...persiapan raya....dah dekat minggu raya nie kan, mmg kelam mata. tengok itu dan ini mmg nak ajer.....
aku tak bajet la nak beli baju melayu baru. tahun lepas nyer pun elok lagi tp memandangkan dah banyak kali pakai, so tergerak la hati nak beli sepasang yang baru....Gene MArtino...ni bukan nama jin atau bangsa asing tau, ni nama kedai yg ad ajual baju melayu. lawa2 dan harga mmg berpatutan...
sekadar termampu ajerlah ...yer tak...pepun luak jugak la RM145....huhu
erm, nyum nyum,...sekadar hiasan jer....masa g JAlan TAR tu tau ajerlah, mmg ramai rog. lepas je beli baju melayu, nak jugak samping...kenelah melilau cari....dari petang membawa ke waktu berbuka posa.
dah jadi lautan manusia dah...memasing bertenggek kat mana yg sempat untuk minum dan makan....janji segera berbuka yer tak...aku pun sama...
dalam suasana macam gini, mmg syok sangat...ramai2 mencari barang keperluan raya dan ada yg ikut rasa....hentam beli aja...
balik jer dari KL, tak sempat aku nak mandi pun, kawan aku tepon ajak bersahur. Bersahur?...apa ke jadahnyer kul 12 mlm....ni sure stok malas nak bangun sahur pepagi buta...
Paradise...restoran makanan barat yg baru buka agaknyer..selama ni aku tak tau pun tp pernah la nampak cawangan kat tmpat lain. pe pun. tauke dia very frendly. cantik kan tempat dia?
harga mmg tak mahal pun, aku 'bersahur' dengan chicken maryland//sedap...lama gak tak makan western food nie...
my favo....jus kedondong + asam boi...pergh, mmg sedap siot....
uik...duit syiling?...hehehe. ni la keje aku pepagi sampai ofis, dah ira duit syiling. ni yg kat ofis, ada berlambak lagi kat dalam tabung...hehe..tujuannya untuk di bawa balik ke kg aku, nak kasi bebudak kecik yg datang rumah kutip duti raya.
byk sangat duit syiling, so sedekah ajer lah...yg muda atau tua silakan....heheh..tp semua sama jer..sorang singgit aku kasi...meh ler ker romah yer...!!! ahaks

3 comments:

Mieza's Penny said...

lelaki shopping simple jer kan...sedapnya chic chop dan air tu...:D

ko samalah ngan akak...duit syiling byk...tp dh let go msk tabung...:p

eedany said...

aku suka gambar makanan di Jalan TAR tu! Cantikkk....

saya pun nak duit raya juga (malu-malu meow)...

:)

maliksutanmuda said...

kakmieZA:..MMG SAYA SUKA KUMPUL DUIT SYILING. DAH PENUH TABUNG kat umah..huhu...rasanya ada la dalam Rm300 lebih... :)

eedany:. mmg terliur cik eedany..masa tu time nak bebuka, mmg terlir dibuatnyer...makan pun sambil duduk kat tengah jalan TAR tu tau..

nak duit raya ek..boleh boleh...(cakar cakar)