nUFFNANG

Wednesday, February 18, 2009

Sunway--->Bukit Jalil--->Cheras..LEPAKING

huh...sekian lama tak update. keje banyak, masa tak banyak, malas pun banyak jugak...heheh....malas nak update. apapun aku cuba jugak la curi masa yer.
nak story kat uols pasal hari minggu baru2 ni aku n groupies ke sunway pyramid. tp aku g seorang naik motosikal...huhu...dari ofis plak tu. sebabnya aku kul 8 kene ajar bebudak pompuan kat ofis aku main badminton. tp kat ofis aku ada ke court badminton?...mmg ada la uols. kat tingkat atas sekali...level 13. hehe...so dari jam 830 kitorang mula hinggala jam 1130. so dah bepeluh bagai, aku pun rest kejap dalam sejam dan bila dah mandi dan salin baju, aku pun bersiap.
kata groupies, berkumpul dalam jam 2 lebih, tp aku sampai dalam kul 1 lebih. kira ok la kan. lagipun bawak moto ni macam semut nak dibandingkan dengan kereta...hehe...
penat sangat, dahaga,....so g minum kejap kemudian cocok duit buat bekal dalam wallet...nak belanja nanti senang sikit...tau ajer la, kat sunway bukan main susah nak cocok duit kat ATM..especially atm MAybank. beratur panjang.
apa yg kitorang buat kat sini>?,,,semata2 untuk bagi sokongan kat artis fan club kitorang, ebi Kornelis. artis AF tu...kalu uols perasan la kan. mmg tak berapa popular macma dato'siti, faizal tahir tapi aku tak la kisah sangat pasal populariti, cuma ebi ni jenis yg low profile, sentiasa positif, mesra, open minded, dan peramah sangat orangnyer. so, senangla nak bergaul ngan dia. nanti aku cite apa kelebihan mamat nie yer...
so diteruskan dengan xtiviti kitorang. sebenarnya, U Mobile tengah buat promotion sempena valantines day. biasa la kan, amik kesempatan. buat acara itu dan ini. so sebenarnya, barisan artis seperti Dafi, ebi, Alam antara yg berlakon di dalam movie " sayang u can dance". so ni kira road tour la jugak tp simple jer...
mula dengan Ebi, nanyi lagu apa ntah tajuknya, aku tak hafal sangat tp boleh tahan lagunyer, soundtrack movie tu lagi....then Dafi...pun turut menyumbangkan lagu...boleh tahan la dia nyanyi tp yg memeranjatkan aku, peminat2 dia..punyalah ramai...pompuan....pompuan!!!
kata diorang dafi ni cute, comel.... macam2 la....kalu bergambar, bebudak pompuan yg tgk dafi ni ada yg menjerit, lupa diri, nasib baik tak hilang ingatan....ramai yg hilangkan diri adalah...hehehe
apapun, lebih kurang hampir 2 jam, kitorang pun dah boring kat sunway, ebi ajak lepak2...minum2...so kata groupies nak lepak kat kedai makan RAB, taman bukit jalil. harus ke sana menaiki moto ku...hahah...sebelum ke sana, kenalah tanya direction. tak penah g...hehehe
so bila dah sampai, aku la yg paling lmbat sekali. manataknyer, tak jumpa lorongnyer...dah la aku bawak moto, terkial2 aku dibuatnyer...tp akhirnya aku sampai gak. bila dah sampai, diorang semua dah makan, minum, borak, gelak, dah ke tandas banyak kali agaknyer, aku jer yg lapar...huhuhu....pada mulanye jer, tp bila dah sampai, hilang penat, terasa kenyang la plak..sebab banyak makan angin...huhu...
so sesambil borak, ebi kasi kitorang dengar lagu baru beliau. ciptaan beliau sendiri. bagus la mamat nie. pandai jugak dia yer. walaupun mmg susah nak buat lagu yg boleh hit, tp sekurang2nyer sedap didengar dan kene dengan citarasa anak muda sekarang. salah satu lagu yg aku suka dengar dan tajuknyer pun aku suka..."Pahlawan Cinta"...tajuknyer dah ok, lagu dan lirik tu mmg boleh tahan....nanti nak minta dia buat lagu tajuk "Pangeran Cinta"...title blog aku...hehe

dah lepak bagai sampai kul 7, aku ingatkan nak bersurai tu kira balik rumah le kan. tapi rupenyer groupies belum penat lagi. diorang ajak lepak kat cheras plak. aku ok jer. so ke Q Bistro....thnks to Hadek sebab bawak aku ke situ...saja minta dia amik naik kete. aku park moto kat stesen star sg besi. hehe...so dah smpai, order la makan korteow dan minumnyer air karot susu. lama tak minum air nie...
so sembang, gurau, info, kongsi idea dan ada jugak yg plan nak buat foto shot...erm, menarik nie. kebetulan ada sifu. so leh la ajar sikit...hehe...set!!!
so hingga jam 12, citre drama kat tv tu pun sampai habis la kitorang tgk...mata pandang tv tp mulut dok pot pet jer...boleh gitu!!!..harus kan!!!..hehe...

No comments: