nUFFNANG

Tuesday, February 3, 2009

Tak la kemana pun...!!!!

cuti..cuti dan cuti...huh..byk gak cuti ek...tahun baru cina...disambut pada minggu lepas. seronokkan...ada yang balik kg...dan ada yang g jalan2 ngan famili..maklumla cuti kan agak panjang...sambung sabtu dan ahad...tp aku plak, cuti ni la masa aku brehat. keje keje dan keje buat aku jadi letih nak berjalan jauh....so just jalan2 dekat2 sini jer...huhu

so aku dan kawan aku, Amad ke mines serdang. tujuan asal ke sana hanya untuk cari cd software dan makan2 jer tetapi dimaklumkan ada pameran haiwan dan bunga di sana...free plak tu, tp cuma haritu jer kalu hari lain kene bayar RM35. mahal beb...so dah alang2 free tu apa tunggu lagi ...hehe
aku salah masuk da...ikut pintu belakang...so bunga kecik ada la...nak g seberang sana jauh la plak...malas la nak jalan...hehe...tp bunga kecik kat atas tu cantik aku tgk walaupun kocik jer kelopaknyer...ahaks...















apa ntah nama burung ni. uols tau ak?...kalu tau, tolong bgtau aku ek...burung ni ada kat taman mines nie. heran tol, tak pernah aku tgk spesis ni kat mana2. tu pasal macma perak sikit tgk burung nie,. cantik kalernyer...orangge..dan belang itam macma rimau....kan...tp kan burung ni diletakkan sekali ngan ayam hutan dan serama...erm...so apakah spesis dan nama haiwan nie?....help meeeeee!!!!....plz let me know!!!!















spesis ayam ni aku rasa aku tau....ayam serama...kalu ayam katik pun boleh jadi jugak sebab pendek dan comel kan....hehe...tp sekor jer yg dorang letak dalam sangkar tu....apsal ek><,,erm...
huh, apa la yg dimenungkan tu yer....sebenarnya mmg ramai yg datang berkunjung ke sini. bila dah ramai, agaknyer dia ni malu kot. asal aku nak amik gambar dan begitu juga dengan pengunjung lain, susah tol. toleh sana tak kene...toleh sini pun tak kene...last2 aku dapat jugak shot nie..hehehe....














antar burung kegemaran aku. kakak tua.pandai posing plak tu. aku bunyi cuit sikit dah dia toleh dan aku snap la...dapat shot nie. macma tai2 jer kan..mmg bijak...manja jugak dengan pengunjung yg datang...tgk tu, pandangan makrifat namanya,..ahaks
tp tak byk haiwan yg di tunjuukkan di sini. ntah kenapa. mungkin nak buat renovation kot...tu pasal byk kandang kosong dan ada yg masih tidak dikemas dan diselenggara..tak kisahlah kan...janji haiwan2 yg ditunjuukan dapat memberi sedikit pengetahuan kepada genrasi muda selain dari memupuk sikap menjaga dan menghargai kejadian alam ciptaan Tuhan...ewah, berdakwah la plak..ahaks...
pe pun, aku nak minta maaf ler yer kalu lama tak update blog nie. mnungkin ad ayg berkunjung ke blog aku tp lama tak update....huhu...bz la dengan keje....apa nak buat kan...
di kesempatan ini nak ucapkan selamat menyambut tahun baru cina dan selamt menyambut hari ulangtahun wilayah persekutuan putrajaya, kuala lumpur dan labuan...ok.. peace!!!

3 comments:

KELIP KELIP said...

amboi pandainya binatang binatang ni posing time awie nak amik gambo..suko agaknya eh...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

ni kalu laki akak nengok gambor burung ngan ayam mesti dia minat giler, baru ni pun baru beli burung wat balik kampung

maliksutanmuda said...

kelip2; TU AR...macam tau2 jer kan..pandai posing...hehe

crazyB: ye ker akak...abah saya pun minat gak ni,,nasib baik la dia tak reit bukak tenet dan baca blog saya...kalu tidak, mau dia suruh saya belikan...kat umah dah ada ayam sabung 4 ekor dan burung merbuk 3 ekor...hehe