nUFFNANG

Sunday, December 7, 2008

BEs Giler Mr Selamba Kodok!!! TAhniah

Tahniah!!!Tahniah!!!....buat tuan Kodok....MR Sihat...AFDLIN SHAUKI......sangat kagummmm..!

Filem Los Dan Faun....mmg bes giler. kelakar dan betul2 buat aku teruja....cite ni mengisahkan ttg Los (HAns) dan Faun (adlin) menjadi penyiasat persendirian dan cuba menyelesaikan kes kehilangan jam taun Sofar Al Sogood (Afdlin) yg berniali Rm30juta. tetapi kehilangan jam tersebut menjadi misteri dan semakin emnarik apabil Faun mendapati misteri itu ada kaitan dengan konspirasi dari isteri Sofar (Erra Fazira). so kesudahannya, sila ke panggung....
KAli ni mmg betul la mr afdlin ni sewel. mmg pelakon yang ditampilakn bukan pemenang anugerah tetapi hebat dan mencuit hati giler... tak kering gusi la uols....mmg tak rugi la..kalu tgk 5 kali pun aku tak kisah....kredit tu abg Afdlin ni..wa caya lu la...
movie ni aku suka sangat sebab aku ni suka movie yg macam penyiasatan, misteri, hantu, seram, bunuh, magik dan fantasi...kecuali citer cinta tangkap leleh mmg aku tak suka sangat, tetapi kadang2 layan jugak. tp aku rasa filem ni yg pertama berunsurkan penyiasatan yang berjaya buat aku bangga sebagai anak Melayu yg boleh fikir nak bauat movie nie....:P

tahniah sekali lagi. dan aku kasi 98% best giler. kenapa tak 100%?

sebab kalu uols tonton filem nie, ada scene yang diorang jadi penjual bra. Scene tu mcam ada tiru sikit dari filem cina yang bertajuk 'LA BRasiere'..kalu tak salah aku la...so pe pun scene tu kejap tetapi kelakar giler....

tahniah juga buat ADlin Aman Ramli, watak faun mmg berkesan sangat. really enjoy it... wachaa!!!

4 comments:

ita.itu said...

best ek wie..tp akak x suka la kalo aflin shauki ni berlakon..mcm mengada jek.hehe

aShaBuLz said...

hahahaha...nak gi tengok gak la camtuh!! hohohoho...

maliksutanmuda said...

kakaita:...abg afdlin tak byk scene. sikit jer. mula masa dia hidup (flaxhback) kemudian last nak abis...tu jer. yg lain pelakon adlin yg leading..tp mmg enjoy akak...syiok ooo!!! :P

ash; g la tgk. best beb. layannnnnzzz!!!!

MOLY said...

aku 1st day lagi dah layan tengok 1st show punya pulak tuh ..

layannnnnnnnnn !
:D