nUFFNANG

Monday, December 1, 2008

Komplen-MAkcik dan anaknyer!!!

Lagi nak sambung pasal citer atas kapal terbang yg aku naik tempoh hari pasal seat 27D yg sah2 untuk aku. kalu ada yg lum baca ntry aku ni, leh la baca dulu ntry sebelum ni yer. so baru faham citernyer. bukan apa, sebab terlalu banyak pihak yg masuk campur dan macam hipokrit pun ada...huh

nak dijadikan citer, masa pramugara dan pramugari itu sudah puas memujuk aku, dengan terpaksa dan marah (dalam hati) aku duduk la jugak kat kerusi yg rosak tu. mmg aku dalam keadaan bahaya la sebabnya yer la, aku naik kapal terbang, bukan naik bas....tinggi woi...sah2 aku mati dalam keadaan yg lebih teruk dari yg lain kalu terjadi apa2 kan,....huh!!!

so bila pramugara dan pramugari tu blah ke dapur nak amik dan serve air serta kacang murahan tu, aku pun duduk dan cuba bertenang...tetiba makcik sebelah aku dan anaknyer yg duduk di seat 27A dan 27B mula berbual. kemudian ni la dialog aku dengan makcik itewww..!!!

Makcik: Ish, awat la depa nie, saja nak naya orang. takkan la depa tak perasan. adik ni kerja kat mana?...

Aku:... saya pun tak tau nak habaq lagu mana. saya lagi la heran. apsal seat saya ni kat 27D (sebut kuat nak bagi brother yg duduk kat seat aku tu dengar)....cuba makcik tgk no seat kat tiket saya nie...betoi kan?>..

Makcik: Betoi...tapi kan makcik nak minta maaf la. citernyer gini, anak makcik yg patut duduk kat seat yg rosak ni. tp masa anak pompuan makcik nak duduk, kerusi ni dah tertanggal kusyen dia. jadi anak makcik pun duduk la seat tepi tingkap tu.

Aku: JAdi seat 27A (tepi tingkap) bukan seat anak makcik. dah tu seat siapa?

Makcik: Entahlah makcik pun tak tau nak....(muka selamba...macam tak bersalah jer)

Aku:...erm.....

Makcik: Ni adik, kalu jadi gini kan....masukkan je dalam blog...biar diorang (MAS) sedar sikit...bukan nak malukan diorang tapi saja bg pengajaran ...heheh!!!

Aku: Dalam hati >(HUh, pandai plak makcik ni suruh aku citer dalam blog. padahal anak dia tu yg patut nya dipersalahkan...dan jadi mangsa...). MAkcik ni macam tau2 jer saya ni blogger. haha, tak per. tau la saya nanti yer...(Huh, makcik nie...)

MAkcik: heheheh....

*
*
*
so tu la citernyer aku ngan sorang makcik yg jugak buat dek je macam tak bersalah....padahal asalnyer kerusi tu patutnya anak dia yg duduk, tp aku plak yg kene tanggung azabnyer..huh

next entry aku sambung pasal sorang mamat yg duduk kat kerusi aku 27D (seat dia sepatutnya 27A tepi tingkap)....so apa alasan dia hingga dapat duduk kat kerusi aku tu?...tungguuuu!!!

3 comments:

ita.itu said...

kah.kah.kah..boleh plak dia suruh ko msk kan lam blog..haha..hampeh

maliksutanmuda said...

saya pun nak tergelak gak..saya tak cakap dia yg saya pun blogger...kebetulan keje saya pun ada kaitan dengan bab-bab komplen dan buat report aduan nie...hehehe..silap banyak la MAS kali nie....ahaks :P

aShaBuLz said...

hahaha....best giler baca entry2 pasal MAS ni. suspen...hehe. tak sabar nak tggu sambungan!! hoho..

makcik tu rsnyer penyebab kerusi bertukar penumpang...haha