nUFFNANG

Wednesday, December 3, 2008

Nasib BAik Aku selamat!!!

Sebelum ni aku ada citer pasal situasi aku ngan anak2 kapal dan sorang makcik serta anknyer yg sesuka hati bg alasan untuk backing diri sendiri. so kali ni aku nak citerkan pasal mamat yg dok kat kerusi aku plak.

seat aku ni (27D) mmg jauh di belakang. dan dilrong tengah. bukan tepi tingkap. seat yg rosak plak 27C sebelah ngan seat yg patut aku duduk. nak dijadikan citer setelah 30 minit terbang di udara, dan selepas juga aku bercakp ngan makcik sebelah aku tu, sorang bro yg duduk kat seat aku tu yg sebenarnya 2x5 jugak ngan makcik tu pun nak backing diri sendiri...ni perbualan aku dengan mamt tu...

Mamat: Assalamualaikum...

Aku: Waalaikumussalam...

Mamat: Sori la bro, saya pun tak tau la macam mana diorang adjus seat nie. seat saya pun budak tu dah duduk...so saya tak de pilihan....

Aku:....?@$%#$#$#%#%$(Heran pun ada , nak marah pun ada)

MAmat: Saya masa sampai tadi budak tu dah duduk kat tempat saya, so saya tak kisah la kalu seat saya diberi pada budak tu, lagipun satu row yg sama tp bila saya duduk seat 27C tu, saya dapati dah rosak.

Aku:...oh gitu. so macam mana awak boleh duduk di seat saya pulak...

Mamat:...mula tu mmg nak duduk kat seat 27C tu tapi dah rosak, pramugara tu kata saya boleh duduk sini (27D) so saya duduk la. saya tak tau plak ini mmg seat awak.

Aku:.....(bengong tol pramugara tu)..mana boleh dia kasi tempat duduk kat orang lain, takkan dia tak tau berapa org penumpang yg akan naik flght tu...sepatutnya sebelum naik lagi, ketua kapal dah maklum pasal nie..

Mamat:..itu saya pun tak tau....yg heran takkan tak perasan kerusi tu rosak....erm!!!

Aku:....(yg ko duduk kerusi aku tu tak terasa tak tau malu ker....huh)....

so ketika duduk di kerusi rosak tu, aku mgm tak rasa selesa..tergerak sana dan sini....licin sikit. mana taknyer, pelapik di bawah kusyen seat tu dah terkoyak. so nak elak dari terjerumus dalam lubang tu, pramugara tu lapik dengan plat aluminium sebanyak 2 keping. tu pasal tergerak2 tu..

dah tu utk elak dari aku hilang sabar dan naik darah tinggi, aku pun tido la buat seketika....tapi bila nak landing....huh.....sabarjerlah...

pilot tu landing....ganas....terhentak kuat di landasan...sekali lagi aku tergesel licin..hampir2 tersembam ke kerusi di depan aku...Astaghfirullahhalazim....sabar jer lah...

makcik n mamat tu dok sibuk tanya keadaan aku,,,, ok ke tak....nasib baik aku selamat. ok..kalu aku mati..sapa nak bertanggungjawab...makcik tu ker, atau mamat tu ker, atau semua anak kapal tu ker...atau MAS tu sendiri?....

bila sampai KLIA....dah amik beg semua aku terus buat repot..tp malangnya sampai hari ni, langsung tak de feedback ....huh, tak sopan langsung kan..main lepas tangan jer...


apapun, alhamdulillah...nasib baik aku selamat!!!


TamaT

6 comments:

aShaBuLz said...

hehehehe....agak keji perlakuan diorng. mslhnya berpunca dari MAS sendiri...dah tau nk bw penumpang spatutnya check dulu keadaan kerusi n such...

ni mesti stock cara selebet buat kerja...hahaha

sabar aja la bro...huhu~

ita.itu said...

kalo akak la kan..aku suruh gak org yg duduk seat aku tu bangun..gadoh pun gadoh la..ko kira baik tau

maliksutanmuda said...

ash;..tu la pasal. aku ada question pasal tu. boleh plak katanya diorang tak tau...disalahkan pulak penumpang yang koyakkan dan tak bgtau kat diorang...ada2 jer alasan diorang..huh!!!

kakita:..masa diorang datang kat saya sebelum flight, mmg kecoh dah. masa tu lewat 10 minit berlepas...gara2 pasal seat...tp mmg tak profesional la MAS nie..malu la...malu!!!! Memalukan!!

KeMatZ said...

hahahah... kalau aku peduli apa lmbat ke apa ke.... dah ko punya seat... suruh lahh siapa yang patut duk situ.... hehehehe.... kenapa ko tak mintak duk kat seat pilot... heheheh..... ko kira baiklahh... tapi ko dah buat tak report... kat mana... kalau MAS... aku rasa sure report ko ke tong sampah... tapi kalau ke apa orang panggil HAK PENGGUNA tu... tu mungkin... saman jangan tak saman...

maliksutanmuda said...

tu ar kawan aku pun ada cakap, sah2 repot ko masuk tong..huh, siap la diorang....aku ada cara lain nie..

nazzman ibrahim said...

ko masuk citer ni dalam paper mesti tindakan akan di buat kalau setakat ko buat laporan jerr dia org akan lepas tangan jerr better ko masukan citer sensasi ko dalam berita harian tak sampai 2 hari mesti ada maklum balas dari pihak mas