nUFFNANG

Monday, May 19, 2008

THe Chronicles of Narnia: The PRince Caspian (HIt di Panggung)

"Huaarghhhhhh"...Menguap dah pepagi buta lagi. MAklumla, hari minggu kan. Dalam kepala ni rasa macam nak tgk wayang tp malas pulak. Erm,,,, tak per la, ajak la sesapa main bowling, janji layannnnn!!!

So g la main bowling kat Ampang FLamingo, KL. Tempat tak berapa best, lane pun macam terhapa2 ntah ( padahal main tak berapa menjadi dan syiok sebab byk sangat bebudak...)...hehe!!

Dah baling, hayun segala aku nngan kawan aku yg sorang tu, Amad..terpikiaq nak g tgk wayang citer NArnia...A ah...lupa la plak, Narnia dah masuk panggung....So terus menuju ke Alamanda, Putrajaya....
The Chronicles OF Narnia: PRince Caspian...erm, bagi aku filem ini menarik ada kesinambungannyer. aku hampir terlupa, macam mana cerita yg 1st punya...

Apapun, kali ini lebh mencabar dimana 4 adik beradik beraja ini, yang dikenali sebgai the sons of Adams, seolah2 dipanggil ke Narnia secara tidak sengaja oleh Putera caspian bakal raja ke-10, yang mana ketika itu, beliau meniup semboyan yang diberi oleh profesornyer. pada masa itu, putera caspian melarikan diri ke Narnia dari dibunuh oleh pakciknyer yang mahu takhta kerajaannyer.

Pada masa itulah, bermulanya persahabatan, peperangan dan percubaan untuk merebut kembali takhta dan kuasa kepada Narnia....
Akhirnya, dengan kehadiran dan kemunculan Aslan, pemerintah Narnia, dengan magisnyer telah menyelamatkan dan menghidupkan kembali Narnia dari terus pupus, dan di kecam.

MMg best citer nie sampaikan aku macam nak marah jer kat King PEter tu, abg sulong diorang. Bongkaknyer...eeee,geram...

Hehe, teremosional la plak... hehe

so ni merupakan filem mesti tonton tau...dah mencecah jutaan ringgit dah...rugi kalu tak tgk filem ni....ok....best!!!! :)

Ni semalam punya aktiviti, tapi hari ni?....ada laaaaa..hehe

5 comments:

MOLY said...

aku x tengok lagi
x pe x pe ....
tunggu
nanti ada masa aku jenguk jugak
:D

Ziana said...

apesla ko advance sgt ek
sume dh nengok
ziana lama x tgk movie
:)

SaifulBashrie said...

salam there, im ur new reader,..dah tgk gak narnia..best gila..2x lak tu tgk...hikhik..

Anonymous said...

hai dh 4 hari tk up date blog ape cite, nk tau gak ko g mne 2-3 hari ni mkn kt ner,wat ape......(pembaca blakang tabir)

Mediviron UOA Clinic said...

pelik la prince caspia lawan ngan raja jahat, bila letih time out, rehat sebentar kat kerusi!