nUFFNANG

Wednesday, June 25, 2008

Al-Fatihah...SEmoga Roh Fizi Dicucuri Rahmat..Amin

"What"...."abang...plz, jangan main...ni soal hidup dan mati...."...

Sesuatu berita yang amat mengejutkan aku.

MAlam tadi aku di Metro Point. singgah di Euro Moda, nak cari kain untuk tempahan baju melayu, sempena wedding adik aku nanti....semasa aku sedang asyik memilih, aku terasa tidak sedap hati...tetapi aku ignore sahaja...

namun, tiba2 aku mendapat panggilan telefon dari abang angkat aku..Oh..Ya Allah...betul ke nie?...

"Fizi dah meninggal..."....Aku macam tak percaya pemergiannya secara tiba-tiba...dari perbualan di telefon, aku mendengar dengusan dari tangisan abang angkat aku sendiri....aku juga terasa sebak..kerana aku sudah lama tak bertemua dan bergurau dengan arwah...
Arwah seorang pelajar yang bijak...periang....dan sangat peramah...sebenarnya aku dan arwah adalah adik beradik angkat kepada 1 abang angkat...dia sebaya adik aku...sangat sayang pada dia...dan kami agak rapat...arwah juga seorang blogger...yang baru berjinak2...
Abang aku menerangkan pada aku apa sebenarnya telah terjadi. abang aku cuba menelefon arwah melalui telefon bmbitnya, tetapi dijawab oleh kakak arwah. Tersentak sekejap apabil diberitahu, arwah telah meinggal sejak minggu lepas, sudah seminggu...Ya Allah...aku sangat2 terkejut...

Puncanya, virus menyerang seluruh organ dalaman badan hngga ke otak berpunca dari makanan yang terkena najis atau kencing binatang yang tidak diketahui spesisnyer...

Ya Allah....mmg kami bertiga jarang berjumpa bersama tetapi abang aku kali terakhir berjumpa dengannya semasa dinner...kalu tak salah 3 minggu yang lalu...

namun, apa kan daya, Tuhan lebih menyayangi arwah...

aku plan nak balik kg hari ni, tetapi terpaksa aku tangguhkan kerana ingin menziarahi kubur arwah pada sabtu ini....bersama abang angkat aku...

Fizi, ko tetap dalam ingatan kami....

Al-Fatihah

9 comments:

Mieza's Penny said...

Alfatihah...semoga roh arwah dicucuri rahmat ke atasnya...AMIN

sabar bebanyak ya awie...sedekahkan doa bebanyak kepada ARWAH FIZI...

Anonymous said...

Alfatihah..setiap yang hidup pasti akan mati.. kematian juga adalah satu peringatan untuk setiap yang hidup..semoga roh nya di tmptkn diantara org yang beriman...

izman said...

Allah lebih menyayanginya.

Al-fatihah....

Anonymous said...

salam takziah buat awie, abang angkat dan keluarga fizi..tabah dan sabarlah menerima hakikat kepulangan fizi kepada Pencipa Kita..Sama samalah kita mendoakan doakan agar arwah Fizi ditempatkan bersama orang orang yang beriman..amin..Al Fatihah..amin

Unknown said...

al fatihah

moga kelurga dia tabah, menghadapi dugaan ini

MOLY said...

Al-Fatihah ..
Moga rohnya dicucuri rahmat ..

Kena berhati2 lain kali dengan najis2 binatang nih .. even kucing belaan kita sekalipun ...

Ziana said...

AlFatihah...

Moga roh nye dicucuri rahmat..
AMIN

Anonymous said...

dari Nya kita datang...
kepada Nya jua kita kembali...


kalu sy x singgah kat blog nih..sure
x tahu,,,,huhu


moga roh yahafizi di tempat kan bersama2 golongan yg beriman........

Isis Natasha said...

sorry that you didnt herd the news on the day itself