nUFFNANG

Sunday, June 1, 2008

The Art Of Devil 3: Long Khong 2...Kejamnyer oiii!!

Huarghhh...menguap panjang aku....hehe..pepagi lagi aku dah bangun, basuh kain...byk oi baju tak basuh...sendiri mau ingat la kan...huhu!!!


Basuh kain punyalah lama, sampaikan waktu makan tengah hari pun aku leh lengah lagi. Tak per, diet..diet...

Seharian di rumah, selepas basuh kain, tgk tv...bosan ngan tv yg tak berapa best tu, aku main ps2...game POKER...ala permainan kad pakau tu..perghh, best siot...(sensorang pun layan jer..hehe)

Tp sampai jam 4 lebih, aku dah mula rasa gatal jiwa nak buat sesuatu yg adventure...mende ek?...intenet aku baru ok bila ditukar modem lain, alhamdulillah....so, baru ni lah ada peluang update blog dan baca email pelbagai...

Nak buat apa ek?..oh baru teringat, aku terhutang masa nak tgk filem Long Khong 2...the art of devil 3...mandi...bersiap...sensorang pun jadilah!!! So sedikit sinopsis buat mereka yg belum nonton dan merancang untuk menonton filem ini...dip pawagam sekarang...Panor (Napakpapah Nakprasit), seorang guru di pedalaman yang menggoda, mengimpikan kehidupan normal dan aman seperti orang lain di kampungnya. Namun, kecantikannya menjadi sumpahan terbesar kerana Panor menjadi kegilaan ramai pemuda. Guru-guru dan pelajar-pelajar lelaki di sekolahnya berusaha memikatnya menggunakan pelbagai ilmu hitam dan ubat pengasih bagi meraih perhatiannya. Bagi menghindari ancaman mereka yang tidak berkesudahan, Panor terpaksa membunuh Porn, seorang pawang tidak bermoral, yang kemudian membolehkannya memiliki Syaitan Tiga-Mata yang sangat berkuasa. Itu menyebabkan Sarjan Dit (Suppakorn Kitsuwan), rakan pawang tersebut yang juga seorang lelaki yang taksub dengan ilmu voodoo, muncul di dalam hidup Panor dengan hasrat untuk merampas Syaitan Tiga-Mata darinya.
Pren, yang bekerja sebagai jururawat, anak kepada sebuah keluarga yang menjadi mangsa Panor sedang cuba menggurkan anak dalam kandungan PAnor bertujuan untuk mengeluarkan isi dalam kandungan dan memindahkan roh ibu Pon ke badan atau jasad PAnor.
Walaupun tindakan mereka sekeluarga berjaya meindahkan roh ibu Pon ke jasab PAnor, namun usaha mreka gagal apabila Syaitan bermadat Tiga yang ada dalam jasad PAnor tidak mengizinkan roh ibu Pon disemadi dalam jasad PAnor.
Keadaan menjadi tegang apabila PAnor mengganas dan membalas dendam lalu membunuh semua ahli keluarga tersebut..satu demi satu terseksa dan mati dalam keadaan yang amat azab.
Kuasa yang ada pada PAnor, terlalu kuat dan sukar ditewaskan (contengan pada seluruh badannya adalah mantera Syaitan Mata Tiga)...antara alat sihir yang digunakan adalah voodoo (dibuat dari tanah liat), mantera, haiwan berbisa seperti ular dan kala jengking, paku, dan lain2 senjata tajam yang dibaca beserta mantera.

Filem tersebut diarahkan dan diterbitkan bersama oleh Ronin Team, yang telah menghasilkan Art of the Devil 1 & 2 yang telah meraih kejayaan di seluruh dunia. Kumpulan ini dianggotai oleh Kongkiat Komesiri, Yossapong Phonsup, Puttipong Saisrikaew, Issara Nadee, Seree Phongnithi, Pasit Buranachan serta Aht Tramtragoon.



Filem ini ditulis oleh dua penulis skrip kumpulan berkenaan, Kongkiat Komesiri dan Yossapong Phonsup, yang telah membuktikan kebolehan mereka dalam penulisan skrip bagi banyak filem Thai. Pasit Buranachan ditugaskan untuk mengarahkan persembahan bersama-sama dengan Aht Tramtragoon. Rekaan produksi oleh Issara Nadee.

So korang yang cadang nak tgk filem ni, adalah disarankan bersedia dengan jiwa berani yer...dan korang mungkin akan konfius sikit dari segi jalan ceritanya sebab dia punya asal sambung dari The Art of Devil 2 aka Long Khong 1..tengok yang ini, kemudian tgk The Art of Devil 3 aka Long Khong 2...


So apa lagi, dah aku kasi sinopsis, dah ada sikit idea, seramnyer. so tontonlah yer...aku nak titot (tidor), esok nak keje yer..hehe...salam sayang dari awieworld...

***wachaaa***

7 comments:

Inah said...

tdo tdo :P

kata bz..sempat lg update blog..hehehhee

Mieza's Penny said...

seram...huhu...sorilah akak nak ngk part ganaz2 nih...

hubby suka lak...selalu ngk...menci tul kena duk diam dlm bilik sensorang...:p

maliksutanmuda said...

inah:...mmg bz inah tp curi jugak masa...penting tu, masa untuk diri sendiri...layanzzz!11

kakmieza;>.harus seram akak oi...mau bungkus, menyeramkan..yg 1st nyer movie long khong lagi ganaz...perghhh..puas!!! ahaks

ita.itu said...

rajin ko basuh kain ek..hrp2 lpskawin pun ko rajintau..hehe

Mediviron UOA Clinic said...

eeee...... takut!!

eedany said...

ya ampun... tengok promo pun aku dah takut ok!

wie jom lah temankan ai nonton once again...

;p

MOLY said...

weh .. citer hantu hantu aku x mo tengok .. gerun ok !!!

bila nak g william same2 nih ??
:P