nUFFNANG

Tuesday, June 24, 2008

Pagi ni sarapan makan berat, tengah hari...kek?...

erk...alhamdulillah...kenyang sesangat sangat....mende le aku hari ni keje makan jer....keje tak la banyak sangat, tapi makan jer lebih...ahaks...

rezki Tuhan, sambar jer lah...alhamdulillah...hehe

Hari ni aku dan bos aku di ofis Putrajaya. Sebab aku kene tolong kemaskan bilik dia, kerana ada bos baru berpangkat tinggi akan ambik bilik dia, dia dia akan dipindahkan duduk di bilik lain...kesian bos aku, dah kene pindah randah...!!!

Pepagi lagi seawal jam 9, biasa la sarapan lagi tetapi kali ni lain sikit. Makan beramai-ramai di pantry, betul2 belakang jer partition aku. hehe...so bila dah rerami, memasing bawak la makanan memasing. Ada yag beli dan ada yang masak sendiri dan bawak ke ofis untuk dikongsi bersama...ni yang rezki melimpah ruah nie... Sardin masak petai...mende la masakan yg tak pernah aku cuba dan agak pelik sebab masak sardin ni, bukan kaler merah dan perasa tomato macam biasa dalam tin tu, tetapi kaler kuning dan ada PETAI...huhuhu....tp sedap oooo....
ni masak lemak cili api kot...ntah la aku bedal jer.....dah orang masak, aku makan dan habiskan....
nasi putih ni banyak la plak... aku dah makan dan bertambah sudah...tp maklumla cik kak semua tu, badan solid, makan sikit, jadi mangsa menghabiskan sisa makanan itu dah pastinya AKU...."awie, abiskan la...sayang tauuuu"..dengan penuh manja dan ditambah dengan muka kesian dan gemalai macam ratu kain batik, aku pun ....."Ngap...ngap dan erkkkkkk!!!!!"..Alhamdulillah!!! Kesannya, aku berpeluh tau...tak pedas pun seperti yg didakwa oleh cik kak semua itu, tetapi aku relax jer....ntah kenapa aku berpeluh...apsal?....ada masalah kesihatan ker?..atau terlalu aktif sampai aktiviti makan pun boleh "memeluuhkan" diriku ini...hehehe
Ha, ni la....diorang mendera aku...disebabkan perut aku nie masih muat lagi...aku 'dipaksa' untuk menghabiskannnya....aku pun dengan pantas, dimulakan dengan Bismillah...."Selamatttttttttt"....
Yang tadi tu makan pagi uols, bukan tengah hari...ini baru makan tengah hari iaitu...Blueberry Cake dari Secret Recipe....amatlah sedap sehingga aku amat teruja...."Nak separuh boleh?..apa kelas encik awie makan sepotong ajer.."...erm, betapa tamaknya aku apabila melihat kek itu, berlinangan blueberrynyer...amatlah sedap....
tetapi kami berkongsi segalanya....ahaks....semua nie akak2 di ofis aku...ada lagi yg tak de, sebab kebanyakannya outstation. So kami2 jerlah. Ini adalah kek sempena harijadi salah seorang dari akak ini, walaupun dah lepas yakni minggu lepas, tetapi baru nak sambut hari ni..."Thanks tu akak Farizah Herman...selamat hari jadi.."...so aku sempat jugak la menyanyikan lagu selamat hari jadi yang menjadi kepada beliau...ahaks.

Haaaa., immediet entry nie...hari ni punya cerita, petang ni, jam ni jugak aku post kan,...hahaha...

5 comments:

Anonymous said...

uik... klu mcm tu ler yg d mkn tk ble ler d panggil mkn..tp mentekedarah...kui..kui...x lama lagi ble la lwn ngn perut amad sape besar..

maliksutanmuda said...

amboi, amad..lasernyer...hhe...a ah la amad....dah membesar perut awie nie...amad nak lawan ker?...meh kita lawan...haha...perut sapa yg membesar tetapi sihat dan solid..ahaks!!!

tinkerbell said...

wah wah...
enjoying urself..
knp la blog semua org psl mkn ni..
hbsla my diet..
masih lg berskipping.. thanks for d tips

Ziana said...

alhamdulillah..
rezeki kan..

sedap nye cake!!
:)

MOLY said...

mak ai ....
sardin masak petai ?
bior betik .. ..
x makan aku mcm tuh ..
aku nak kek tuh jek
:D

heheheh