nUFFNANG

Tuesday, June 3, 2008

Makan2 Di SOUK< Putrajaya...

Damainyer....erm....semalam aku dan team aku kat ofis Hq putrajaya. Byk keje terbengkalai kat ofis, so kene setelkan dengan segera. Maklumala, keje kat KL belum abis lagi, so tak leh lelama kat ofis.

So tengah hari semalam, pegawai kanan aku tanya, "LApaq tak?".....

..........................dah disoal tu, sure nak belanja, so jawabnyer" Lapaq sangat, dah 3 hari tak makan...huhuuh".... ahaks

hehe,...so lokasi makan2 tengah hari semalam ialah....SOUK, near Msjid Putra, Putrjaya...

Cantikkan...time ni ramai sangat pelancong luar datang terutama dari China, JEpun dan Taiwan. bayk betoi bas berparking kat sini...tambahan pulak bebudak cuti sekolah, rombongan cik Kiah dan famili yg berkereta dari luar dan dalam KL...kuang3...
So lapaq, jgn buang masa, cuma ada sejam ajer waktu makan nie..karang kantoi dek 'polis', hancus kitorang...
kat bawah ni ada macam2 kraftangan yang yang dijual untuk pelancong luar, harganyer?....erm, agak mahal...tp terpulang la yer, memasing kalu ada duit lebih, beli la yer...
Secret Recipe menjadi pilihan, Bukan apa, akak yang belanja aku ngan kawan aku tu, teringin nak makan nasi BBQ tu...apa ntah namanya...maklumla, dah lama dok ospital dan makan nasi ospital, operate perut...ingat tak?
Poyo jer kawan aku yg sorang tu...pantang nak amik foto jer, mulalah buat gaya budu...hehe
hah, tu la kak HAbsah yg aku sayang sangat...dia bulan lepas terpaksa buat pembedahan pada perutnya...ada kanser. so dah sebulan, alhamdulillah semakin pulih. Tersenyum jer dia...suka!!!
Tp, akak aku ni tak leh gelak2 sangat sebab luka pembedahan tu masih belum baik, jahitan pun belum bukak lagi. So aku ni tak leh kontrol mengusik, akak asyik gelak dan cakp kat aku "Awie, jgn la usik dan buat lawak sangat....akak tak leh gelak selalu..sakit..huhu"..alahai, sorry akak, lain kali...lain kali...AWIE BUAT LAGI>>HAHHAHA!!!
Macaroni Cheese..so many keju..sedap sangat, menu pilihan kawan aku...dia ni lidah western sikit..ahask
Ni pilihan akak aku tu...nasi menden ntah..lupa lagi heheyang ni pilihan aku, Vietnamees Beef Noodle Soup..so sedap...erm, mmg sedap la...lembut sangat daging dia...erm, nak lagi..nak lagi!!!
Cheese Choc...pun sedap...alamak, termakan sudah..heheh!!
kENYANG membongkang, menanti saat lepas kerja untuk menidorkan diri..hehe...
Cantikkan putrajaya...tu jambatan yg mahal sesangat...ada 3 jambatan yg popular kat sini...yg nmpak tu, tak silap namanya, JAmbatan Wawasan ...tp kalu silap minta maaf yer uols..hehe
Bunga telah berguguran...huhu...cuaca tak menentu semenjak 2 menjak nie...pagi cerah, petang menjelang mendunglalu hujan...lebat plak tu...erm...rahmat Tuhan....syukur ya...

Keje setel jam 5 lebih..bergegas balik ke rumah kerana khuatir hujan akan turun dengan lebatnya. Elok jugak balik awal, sebab esoknya kene g KL lagi...so elok, brehat kat rumah, melayan FIFi kejap kemudian ...
*
*
*
*
*
*
bum...tidoq....syioknyer....kenyangnyer....belanja la selalu...hehe*
*
*
Terima kasih kak Habsah yer..sayang akak,.,,,nanti awie belanja plak yer...bila dpat claim nanti...kencang yuk!!!

hari ni?...erm, tak de apa yg menarik, sekadar kerja yg makin bertambah, check list makin panjang melebar...dan letih pulak otak ni memikir...

salam sayang dari awieworld...

***wachaaa***

7 comments:

Mieza's Penny said...

best ek tempat tu...akak selalu pg putrajaya...tp x pnh la nyinggah kat sana....(SOUK)

harus pg ni...sedap2 mknan kat SR kan...:D

ita.itu said...

wah sakan ko makan ye..nmpk sdp sgt..harus neray

izman said...

sedapnya.

dah dekat 2 bln tak gi putrajaya.

Inah said...

waaah..makan di secret recipe gitu :)..kerja x kan abis kan awie..mmm..inah pun byk koje skrg ni :)

MOLY said...

alamak .. macaroni cheese ..
sedap wehhhhhhhhhh !!

nak la jugak kan ...
nanti aku serbu !!
:D

maliksutanmuda said...

kaka mieza:...tu ar...makan, makan...er, awie pun baru 2 kali ke souk tu padahal ofis kat putrajaya jer..hehe

kak ita:..sure sedap...g la mamam

abgizman:..la, baru 2 bulan, belum setahun..ahaks

inah:..a ah..dah tuli mata aku ni dikoje kan dek koje yg bayak itew...hampeh...

lily:...ko nie, pantang bab makan jer, laju nak meneray bagai...g lah kat william tu lagi meriah la aku rasa..nanti kita g ek..ajak inah sekali..ahaks

echah_syed said...

souk..mcm nama restoren kat oversea jek :)