nUFFNANG

Friday, June 20, 2008

Nak Perjelaskan LAgi

salam...ksempatan ini nak aku jelaskan entry aku di bawah ini, dimana aku menceritakan tentang cinta yg telah aku lalui, permasalahan yg aku hadapi dan terjahi...
ingin aku jelaskan. dalam cerita di bawah, si A, B, C, dan D adalah orang yg berbeza...jarak perkenalan aku dengan mereka sangat jauh....iaiatu:...
1. Si A = tahun lepas bulan 7 2007. perkenalan selama lebih kurang 3 bulan... tidak putus kawan, malah sehingga sekarang masih berhubung. Tidak ada rasa iri hati, benci dan sbagainya....
2. Si B = perkenalan sejak tahun lepas. sehingg awal januari 2008...hubungan semakin renggang. Tidak tahu status dan perasaan memasing kerana tidak ada persefahaman. Si B diamkan diri, dan menjauhkan diri secara tiba2.
3. Si C = Sudah kenal lama. Tetapi tak ingat bila. Perkenalan dan pertemua semula tanpa ada sebarang perasaan, tetiba berputik tak sampai 2 hari....macam mana tu?....Aku?...perlukan masa...C cuba menyakinkan aku tetapi pada hari pertama perkenalan, sudah aku terangkan, kita "kita berkawan dahulu...kemudian, kenal hati budi dan bina perhubungan itu secara perlahan2"...tetapi?....ceritanya seperti di bawah..
4. Si D... = dah lama kenal. sangat2 lama. org pertama yg aku kenal dalam awal tahun lepas dan juga seorang yg telah berjaya menambat hati aku..membuka semula pintu cinta aku untuk bercinta semula. Membawa kepada lebih 5 bulan...semakin rapat tetapi tanpa status..aku tergantung...perasaan aku tergantung tanpa ada jawapan...aku dipermainkan...ceritanya?..seperti dibawah...
Kalau org kata, aku kene menyayangi org yg sayang aku, tetapi bagaimana bila aku meyanyangi org yg aku sayang, juga menolak bulat2 perasaan aku ini?...adakah aku jugak yg bersalah?..adakah kerana aku Awie?...
Orang kata, renung dalam diri, cari apa masalah dalam diri kita. tetapi org yg kata pada aku itu, adakah baik budi pekertinyer?...adakah org yg melabelkan seseorang itu, juga merenung apa yg baik dan tidak dalam dirinya?...Dia juga mengalami nasib yg sama//dan itu lumrah..tetapi hanya kerana aku, mengenali org yg dia juga kenali, aku dipersalahkan...
Hal sebenarnya...hanya aku dan Si C ajer yg tahu...telah aku ceritakan segalanya..tetapi aku rasa, aku tersepit lagi...
Aku tidak berniat untuk membalas sebarang kutukan dari orang2 yg merasakan dirinya ada perfect...aku juga menerima diri aku, menerima sesiapa di sekeliling aku, dan aku juga berharap, mereka yg diluar sana juga seperti aku...
Ada jugak yg aku tidak kenal. entah mana hujung pangkalnyer, juga melemparkan tuduhan negatif pada aku...
Aku tidak mahu menceritakan apa2 tentang org lain, atau memberikan contoh tentang org yg pastinya akan mengaibkan seseorang itu...
sebab, aku sedar, dia juga manusia..aku pun manusia...ada perasaan...selagi aku boleh menjaga hati, aku cuba bertahan dan bersabar...
tq.

9 comments:

Anonymous said...

awie, i am one of ur silent reader. aku rasa aku paham apa yg kau rasakan. sabarlah, kau akan jumpa org yg sesuai satu hari nanti.kekecewaaan hanya salah satu rencah kehidupan, yg mematangkan kita. nanti kau akan nampak kebaikan kesemua pengalaman ini.

-aku juga dah baca blog si B...

tinkerbell said...

insyaAllah ade yg terbaik menanti anda...
Allah tak pernah mengecewakan hambanNya...
u know whats best for u..

cherrios..

maliksutanmuda said...

TERIMA KASIH BANYAK2...AKU BETUL2 MENGHARGAINYA..

orangrawa said...

errmmm....complicated nih....meh story sikit kat aku awie!!

izman said...

awie, cinta itu suatu anugerah Allah. dia datang dan pergi tanpa kita sempat berfikirpun.

cuma kalau ada masa renunglah lagu ni " cinta tak kenal usia, hadir tanpa dipaksa (nyanyilah samapai habis lagu aris ariwatan tu).

sebaik2 cinta ialah cinta kepada Allah dan Rasulnya.

Anonymous said...

mang aihh..kompliketednyerrrr hikss. salam perkenalan..baru nampak blog ini..

MOLY said...

wie ...
be strong ..
setiap masalah pasti ada penyelesaiannya ...

:)

maliksutanmuda said...

orangrawa:..insyaallah...tp tak perlu la aku panjang cerita...just me...

abgizman;..thnks. tp apa nak buat, cakap itu..salah. cakap ini...salah. kita sesama manusia, abg pun faham kan...susah nak duga..

cikhajar: salam kenalan. tak koplikated tetapi jadi gitu sebab masih mahu menjaga hati...selagi saya bernama manusia, saya akan sentiasa bersabar.

lily;..pasti bersabar...thnks lily..windu ar, nak kuar ngan korang...story mory...

beno said...

proud you always awie :)