nUFFNANG

Thursday, June 5, 2008

Harga Minyak Naik LAgi...Mampuih...!!!

Arghhhh....lapar nyer...dah la sampai lewat ke ofis BSN nie, dah tu lapaq...sabaq jerla...koje byk lagi yg terbengkalai...

so hari ini. macam biasa keje tetap byk dan tak tau bila leh abis. sebab keje kat ofis pun byk lagi, sure kene balik ofis tak esok mesti lusa...

apapun hentam sajalah...hehe
tgh hari g makan kat KFC, dibelanjai oleh my boss...so wachaaa la bos aku nie...hati baik jer..biasa dia moody...diorang makan chicken Chop yg baru tu, sedap jugak...harus try bulan depan..heheh
balik ke ofis lepas makan, mula la mata dah kuyu...nak tido, sangap nak tido, tu jer la subjek yg ada dalam fikiran aku...tgk tu, fail menimbun, keje aku lagi byk dari bos aku, dia ngadap pc main solitaire,,,,hehehe...tak ah, gurau jer...(jgn marah bos, gurau,,,)...mati aku sbb dia selalu baca blog aku, ....argh..lantak ler..
eye mo ni gunanya bila mata aku terasa letih dan tidak bermaya...wah, promote plak...tp kalu dah gantuk, harus aku tido....arghhhh, pedulik...
Dah petang, cuaca mendung dan mmg nak ujan pasti lebat, terpaksa tumpang kete kawan aku, elok nak kuar jer,gate ni mula tutuup, otomatik...canggih tu tp agak2 la, kasi la kitorang kuar dulu...
rupanyer diorang test gate security kat basement parking tu, baru jer tukar dengan sistem baru...kira ok a kot...diorang tu polis bantuan ok, bukan guard biasa...so kenelah pastikan semuanya berkeadaan slamat....tabik tuan!!! ahaks
kawan aku drop sampai stesen star sg besi, sbb aku park moto kat sini dan amik tren ke KL setiap hari. Hujan punya lebat...so terpaksa tunggu sampai ujan seriat (reda)... bila dah ok sikit, so leh la gerak... Tp aku tak balik umah lagi....aku menyinggah kat Metro pPoint...kemudian baru balik umah. Tp masa nak isi minyak, dari jauh aku terperasan jalan2 di Kajang sesak giler..tak pernah jadi gitu...ingatkan ada kemalangan ker..rupenyer berpusu nak isi minyak penuh...HARGA MINYAK AKAN NAIK...LAGI 4 JAM....

aduhai, yg korang semua berpusu tu, apsal..kan dah sesak...tp leh la tahan 3 hari kot...
*
*
*
*
Aku yang pakai moto nie, pun terasa jugak...full tank sure RM10....kalu tidak RM 6 dah penuh...hampeh,...tp aku g isi minyak sebab tank aku mmg kurang minyak dah...macam tau2 jer..ahaks
*
*
*
Tp kalu isu minyak ni mmg aku tka puas hati, kata tahun lepas, takkan naik harga tp cakap tak serupa bikin la...habis la kalu rakyat mula menyampah...dan ada yang mungkin menyumpah, no komen la aku...memasing punya tahap kesabaran...sendiri PIKIAQ noooo..

sayang selalu awieworld


8 comments:

akupunyahal said...

well mungkin ada kebaikannya minyak naik.. lagipun mmg reserved minyak dunia dah tak banyak kan.. maybe dengan ini harapnuya kerajaan mula memikirkan cara lain bagi mengatasi masalah minyak such as green energy (hybrid car). may be jugak lepas ni baru kita tau bagaimana kedudukan ekonomi negara sebenarnya and kekuatan membeli rakyat Malaysia...and maybe bagus jugak untuk mereka2 yang mampu pakai keta besar untuk membayar penuh minyak and baru adil.. and maybe juga rakyat akan lebih bertanggungjawab terhadap pencemaran dengan mengurangkan pergantungan pada kereta.. or maybe all di atas tidak memberi kesan apa2 langsung pun..

maliksutanmuda said...

such a good opinion...brilliant...tp semua opsyen tu kene kaji betul2 kan...

tetapi harus diingat, bila naik jadi gini, elaun tuntutan perjalanan dan gaji kakitangan pekerjaan juga effect....sbb yg selalu keje luar, pasti merasa...huh, sbb i dah rasa semua tu, so sangat2 la menjerut,,,poket dan kadang2 leher ini macam dicekik jer,...huhuhuh!!!

Mediviron UOA Clinic said...

eat less williams, save more money! :)

Mieza's Penny said...

ari tu tepung naik skrng ni myk naik x tau la apalg lps ni...huhu

yg akak tau bdn akak maitain gebu...nsb baik x naik2... :p

rasa2 lps ni hrs beli beskal kan...bole kurus n bdn pun sht...jd cam org jepun...:D

Ziana said...

x sesudah kan..
sume nak naik..
ape nak buat...

redha ajek
:)

ita.itu said...

isi air je la lam motor..mcm anak kwn akak hr tuh..haha

MOLY said...

wah .. ko makan pree x hengat eh. baguslah, orang nak belanja kan, buat ape nak tolak rezeki. jangan diungkit2 sudeyyyyyyy

weh .. naik beskal la .. save budget

:P~

Najib Ariyan Ali Basha said...

Malim, I kurang setuju simpanan minyak dunia dah tak banyak... mereka haya buat andaian... sebenarnya masih banyak terutama kat Indnesia dan China, tapi Indonesia berkepakaran rendah untuk menggali... kita juga ada simpanan besar kat Sabah tapi mereka tanak gali...

Apa pun Awie kesian juga kalau motor pun terasa kesannya... sebab ramai yg berkereta suka nak tukar ke motor