nUFFNANG

Sunday, July 13, 2008

Movie MArathon:.. Hellboy 2 And J.T.T.C.Of The Earth

Waduh...sakit kaki tu masih lagi ler tapi takkan nak terperap kat umah jer, 6 aribulan minggu baru2 nie aku g la Alamanda, GSC nak tonton wayang. Apa lagi, ada 3 movie yg start tayang, War of the Dragon, Hellboy 2 dan Journey To the Center Of The Earth. So aku cuba nak maraton 3 movie nie...so?...start dengan Hellboy 2. 1st dulu, dikenali sebagai Super Sapiens...tpi kali ni, Hellboy @ Red..mengisahkan tentang Red dan rakannya diberi misi untuk menghalang Golden Army dari jatuh ke tangan Prince Nuada, yg jahat itewww..
So, mereka bergabung tenaga melawan dan menentang Prince Nuada dari memiliki mahkota aatau crown yang merupakan kunci untuk mengawal dan menakluki bala tentera emas yg sukar dihapuskan selagi mahkota itu tidak dimusnahkan sama sekali.
Red, cuba menjejaki dan menyelamtkan princess Nuala iaitu adik @ pasangan kembar Prince Nuada, yg juga mempunya kepingan mahkota terakhir.
Cubaan untuk menghalang dari Prince Nuada memanggil Golden Army tidak berjaya apabila Prince itu memiliki mahkota itu selengkapnya.
Red bersama Blue dan Minah api (yang kononnya sedang mengandungkan anak Red..) menentang habis2an tentera tersebut...
Kesudahannya/..tontonlah di panggung yer...hehe.

Lepas tu, barulah aku layan filem Journey To The Center Of The Earth. Takde sangat foto pasal movie nie, tetapi boleh dikatakna menghiburkan. So aku kasi rating untuk movie:

Hellboy 2: 8/10
J.T.C.Of The Earth: 6/10


So , layanlah yer movie nie...bet tau...tp sorry ar terlambat buat entry pasal movie2 nie....internet slow sangat, so ..malas nak tunggu lama..hehe

apapun, sayang semua orang...ahaks//

wachaaa!!!

3 comments:

ita.itu said...

wah sakan korang tgk wayang ye..akak ko nih buat wayang jek kat umah..haha

shahril aley said...

mcm bosan je 2 movies ni
ermm... skrg malas pi wayang

MOLY said...

dorang ckp dua citer nih cam tah pape ..

aku x mo laa tgk kat wayang
layan dvd ajo nanti