nUFFNANG

Monday, February 18, 2008

Cincin, Gelang dan Cincin

Siang tadi aku ada citer pasal batu purple atau amerthyst. Cincin ni dah lama aku pakai. 2 tahun dah.

Cantik tak?...
NI gelang crystal aku. Cat Eyes namanya. Aku beli kat Melaka. Dapat murah sikit, so beli lah walaupun masa tu tak berapa ada duit. hehe...
Dan ini kaca berwarna merah, Bukan delima ok. Kalu batu delima asli, mmg kalernyer lebih merah darah, pekat dan akaan mengeluarkan warna merah jika direndam dalam air. BAtu delima biasanya digunakan untuk perubatan tradisional. Air yg merah direndam tadi, diminum. Boleh mengubat penyakit yg ringan mahupun benda 'halus'...itu kepercayaan sesetengah orang ler..ok..

7 comments:

ita.itu said...

wah lawa cincin..hehe..sesuai jek

maliksutanmuda said...

tq kak...tp cincin merah tu kaca, cuma yg purple tu kristal...bukan diamond. ahaks...tp cantik kan>>.sesuai sangat..hehe

eedany said...

purple tu aku suka...sesuai lah dengan baju kurung yg aku pakai sekarang purple the color.

Best juga kalau ada cincin baju delima tu. Mahal ke harganya?

maliksutanmuda said...

eedany:...kak, batu delima asli mmg mahal. sbb bukan senang nak dapatkan delima asli. lagi merah batu tu, lagi mahal harganya. Ada yg below rm100. tp kene pandai cari dan kenal macam mana batu delima tu. kalu tak sia2 bayar, kene tipu.

akak pun suka batu purple?..mmg cantik kak...serius. caintik oooo!!!

akupunyahal said...

sya ada purple topaz.. beli di cambodia... sampai sekarang masih menjadi my fav ring...

Mediviron UOA Clinic said...

hello! nice rice!

Mediviron UOA Clinic said...

oopss. ring!