nUFFNANG

Saturday, February 9, 2008

Hajat Tak KEsampaian-MAlang Tidak Berbau

MAlang tidak berbau. KAlu dah Allah swt dah tetapkan aku kene jugak, apo nak di kato.. ye tak!!

NAk dijadikan cerita, aku accident, jatuh moto. Lokasi, dekat dengan trafik light bertentang stesen minyak Caltex. MAsa tu aku bawak dalam 40-50km jer. Mmg slow.

Setelah menghampiri trafik light itu, aku konfius dengan kete depan aku tu. Dia berada di lorong tengah. Rasa aku dah tentu la nak terus sebaliknya kete itu membelok ke kiri tanpa memberi signal. Apa lagi, aku yg nak ke kiri ni tercuak ler.

Apa yang membuat aku parah ialah, pasir yang bersepah di tepi jalan, telah menyebabkan moto aku tidak dpat dibrek dengan baik. Last2 aku terseret....

Cepat2 aku bangun dan pulang ke rumah. Ini lah luka yang aku alami. Di siku...masih berdarah...
Di lutut juga sebab aku menahan dari terjatuh terhumban ke parit yang betul2 sebelah jalan. Juga masih berdarah ketika aku buat entry nie...
Sedikit luka di tangan dan kaki yg biasa bg aku.
Darah...oh darah...tak henti-henti...
Disebabkan aku dok sorang, jadi kene la guna apa aja ubat yang ada. Mmg dah prepare. Maklumla malang ni bukan berbau macam ayang goreng ker, masak lomak ker, atau durian. Tetapi ada hikmah di sebalik kejadian. Redha ajer lah.
So terpaksa la tercongok kat umah, melayan apa yg boleh. Tak nangis tp bosan la. Dah terbantut aktiviti aku....apapun..
***wachaaa***

14 comments:

Josh said...

Aiyo... kesian si Awie ni. Tu ler kan, kita yg berjaga-jaga dan berhati-hati pun boleh accident. Takpe Awie, calar-calar tu jadi parut yg buat Awie nampak lagi macho. hehe.

orangrawa said...

malang tak berbau...kadang2 kita dah berhati-hati tapi kalau nak kena, tetap kena. So, sabao je la..

Ziana said...

erkk!!darah?
**me pengsan!

get well soon!

Unknown said...

pergh nasib baik, elak ke tepi jln..

takpe ni tanda kene beli keta soon nih..

so either Viva, Forza or Saga yek.... :p

maliksutanmuda said...

josh:...ye la tue josh. parut kat betis aku pun tak hilang lagi..erm..

orang rawa:...yer la. dah ditakdirkan Tuhan...redha ajer lah.

ziana:...darah byk meleleh...lap, lap dan lap. skotak tisu abis...

budlee:...hhe. insyaallah. ada rezki leh pakai kete.

ita.itu said...

bro, ngerinye aku ngk..sabo je la ye...kalo kawin kan best..wife leh sapukan ubat..hehe

viruspadu said...

nasib baik bawak perlahan, kalu laju, mesti lg parah lukanya kan

alhamdulilah, awak x ape2 kan

yg luka2 tu, sapu ubat ek, alahai tiannya dia

maliksutanmuda said...

ita:..kak, ini bar guna kamera hp, kalu guna kamera digital, lg real. Merah menyala...

Vpadu:...tq tq sbb kesian kat ceq. Mmg perlahan tp masa nakaccident tu sempat fikir. Sama ada nak langgar kete, jatuh ke dalam parit, jatuhkan diri atau jatuhkan moto. Mmg terpksa pilih. Akhirnya, fly macam Superman di atas jalan...huuu

akupunyahal said...

luka kena jaga jangan sampai jadi scar yang dalam.. pakai 'sicacare'[if i spell correctly]

maliksutanmuda said...

thnks malimKundang...ubat ni jenis apa?....cream atau spray?...

Mieza's Penny said...

siannya...ngeri wooo..tu la cepat2 carikan org tlg sapu ubat..heheh

Mediviron UOA Clinic said...

haiyo! ini kena pi jumpa doktor lo, ambik injection lo!

MOLY said...

alahai .. sian nyaa ..
get well soon ya ..
jangan lupa bubuh obat

:)

maliksutanmuda said...

mieza:...dah sapu ubat sendiri...hehe. tak nak jumpa doktor..degil kan!!

chen:..u kan doktor. cucuk la saya...hahaha!!!

lily:...tq tq...aku dah buboh ubat...abis RM50 semuanya..dressing sendiri...hahah..."Sakit oiii"!!!