nUFFNANG

Thursday, February 14, 2008

Nasi Briyani; MAkan Ketika LApar;Free la katakan!!!

"Nyam..nyam..."...mulakan hari kita dengan, Makan, makan...dan makan...haha. HAri ni ada jamuan makan. Majlis ni ditaja oleh 2 orang 'besar;' di ofis aku. 2 Timbalan Seksyen Sosial dan Kewangan.

So sejurus selepas meeting pengurusan jam 11 pagi, kitorang berkumpul beramai2 dan mulakan majlis. NAsib baik jam 11 pagi. Dah la aku tak makan pagi lagi pun. KAlu lewat lagi, sure masuk angin, keluar asap...haha!!
Biasalah apa yang perlu untuk nasi briyani...Ayam masak Merah
"Tak cukup, kene tambah ni...tolong jap!"....
KAripap ubi keledek. Paling sedap sekali. 9/10...pergh..melekatttt!
Apa nama kuih ni?...Tak ingat ler...hehe..jgn marah. Sedap jugak nie. 8/10

Ini pun apa namanya?...aduh, tak ingat lagi...
NI buah tembikai n betik..kalu aku tak ingat jugak, memang aku wachaaa diri aku sendiri!!hehe
Ni acar campur ek?...betoi ker?...Help me..aku tak tau!!!
Kurma daging. 7/10
Tadaaa!!. dah siap. Resipi, Nasi Briyani Campur Ala2 KucupMePlz!!!
Tq kepada yg menaja makanan hari ni. Semoga mencurah lagi rezki dari Allah swt hendaknya. Terima kasih kepada aku yg amik foto untuk tatapan nafsu makan buat sesiapa yg membacanya. Hehe..Layannn!!
***Wachaaa***

9 comments:

akupunyahal said...

mmg makan2 jer lah aktiviti paling best gamaknya kan

Mieza's Penny said...

kau mmglah awie...buat goda nafsu akak jer..kuih kasui,dalca sayur n acar timun...klu x slh akak ler...nyum3x...:))...rezeki jgn ditolak ye tak...

eedany said...

wie...tergoda saya itu karipap 9/10Gerenti sangat sedap...

Nyam-nyam-nyam...nak cari karipap lah :)

maliksutanmuda said...

malimK:...ntah la. kat ofis ni dah macam famili. ramai 'mak' 'abah' 'adik beradik' penyayang la katakan. hehe. Nanti ada lag makan2. tungguuuu!!!

kakMIeza:..haa, beoi..betoi..kuih itu dan msakan tu namanya. Jgn kata nfsu akak, tenuk, cipan, dan semut pun tergoda tau...hehe

eedany"..sedap kak. kalu tak caya, cuba tanya awie (saya lah tu)..hehe
cari kak, jgn tak cari....yeehaa!!

Josh said...

Awie ni.... asyik maaaaaaakan je. Tapi tak montel pun!???

maliksutanmuda said...

haha..yer ler..ko nak aku montel ker?... :)

Ziana said...

lama btui x mkn2 mcm nih..
seopis..syok jek kan?
:)

ita.itu said...

menyelerakan sungguh tau

maliksutanmuda said...

ziana:....syok oo.tambahan plak, bila makanan tu sedap belaka...perghh!! tangkap leleh. hehe.

ita:...mmg menggoda nafsu makan yer tak?...