nUFFNANG

Monday, February 18, 2008

Gunting, Pidato; Adik angkat Jadi Pemidato Berbakat

"Rambut panjang ler"..kalu dah panjang, tak reti2 potong ker?...haha. Aku g Mines Shopping Fair kat Serdang tu. LAgipun lama tak pegi. So alang2 g lah potong rambut kat X-Cut. Aku g pagi kul 11.
Tu la Lianne...yg geget rambut aku..eh potong rambut aku. Sambil potong ambut, sempat kitorang sembang2. Syok, peramah sangat. Tq Leanne. Dia mmg izinkan aku masukkan foto muka dia dalam blog aku. Tq yer...
Sesudah itu, terus dari Mines aku ke UPM untuk menyaksikan pertandingan pidato. Tak penuh pun seat. Kalu konsert, sure penuh nyer yer tak???
Berlanggsung di dewan KOlej Kelima. Anjuran bersama Kementerian Penerangan Malaysia, UPM dan byk lagi. Mmg best. Pagi lagi dah mula pertandingan tetapi aku pegi petang sbb pagi sibuk basuh kain dan kemas umah. hehe..
Banyak kan gadget nyer?...Aku nyer kamera Fujiflm jer. Yang lain tu, adik angkat aku punya...


Ni lah adik angkat aku. Pemidato yang ke 30. Petah berbicara. Tp idea kurang sangat. Sbb dia kurang bersedia dan agak gugup. Apapun tahniah sebab menyertai pertandingan.


"Huh, lega. Dah lepas seksa..."...Sukenyer dia.
Poyo. Pantang nak amik gambar, suker ler....Uwekk!!!...
LAst, foto buat kenangan sebelum balik ke UUM. Good luck dan moga sukses selalu yer dik... dan aku plak, dari Isnin hingga Jumaat, aku di Melaka. Outstation. Nanti aku update la bila balik nanti yer.

Wachaaa!!!

3 comments:

eedany said...

Aku bab2 public speaking ni memang out. Nervous paling banyak!

Semoga pergi & balik dengan selamat.

Take care :)

maliksutanmuda said...

NERVOUS EK..laaa....tak biasa kot. tpp mgm la, kalu nervous, kekadang tu sampai speechless, dah tak kira pertndingan atau apa, terus lari kuar. malu ooo!!! hehe

Mediviron UOA Clinic said...

hello awie!

rumah i tak sampai 3 minit dari upm