nUFFNANG

Friday, March 21, 2008

Fifi NAk Kawin?...Biar Betul...!!!

Semalam lupa nak ucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul. Hehe. Sbb semalam dok umah, tgk tv dan tido. Ahaks. Tp petang semalam, aku saja jer la meronda2 melihat kawasan aku, yakni KAjang. Tersinggah la kejap kat kedai pet tak jauh dari rumah aku.

Mula tu teringat nak beli bekas air untuk Fifi tetapi terpesona apabila terlihat sangkar yang pink ini. Tergoda jugak. So bila dibelek harganya, awat murah sangat!!.. JAdi aku pun minta la kurang dan tokey berbangsa Cina ni, kasi ler kurang 'halaga'. Cincai katanya.

Aku combine aksesori dari sangkar lamanya ke rumah baru ni. Air sampai 3 botol. Senang sikit, tak de la aku risau pasal dia bila aku outstation nanti. Ruang labih besar dan luas untuk persediaan dia berkawin kelak..hehe. NAk cari pasangan hidup untuk dia sbb maklumla, dah duda. Nak kasi bini, "baik punya" kat Fifi. dah tengok dah semalam...keje kilang kuaci..heheh!!
Sampai je umah, aku pasang ler. Aku pusing sana, sini, hentam sana, kopak sana dan sini. Rumah baru untuk Fifi ni, mmg tak de tandas. Jadi berak dan kencing lah merata. LAntak ko lah. JAnji ko bahagia dapat umah baru dan besar..
Bila dah pasang, letak jer si Fifi ni terkinja2 macam beruk maknyer walaupun dia HAmster (perak la lebih kurang)... Fifi ni waktu siang mmg sifatnyer kurang aktif. JAdi, masa tido lebih panjang. Tetapi walaupun ada umah, tp Fifi sedap jugak tido dalam lobang panjang nie. Erm., lantak ko lah. janji ko tido dan sihat.
Salam sayang, Wachaaa!!!

12 comments:

Anonymous said...

fifi nak kawin...that's a great news....gud luck for fifi...

eedany said...

Yeah, Yeah mesti fifi tak sabar2 nak dapat bini baru...

wie cari yg baiiik punya yer! Hehehe :)

Unknown said...

hehe

jeles sy, sian hamster sy duduk rumah flat, fifi tu dpt condominium duplex lagi :)

ita.itu said...

fifie nak kawin..tuannye bila lg..hehe

akupunyahal said...

agaknya dia belum biasa ngan umah baru.. Fifi ni hamster or guinea pig?

maliksutanmuda said...

anony:..tq tq..

eedany:..mesti yg baik punya tp tadi g tgk, 'awek' cun semalam dah kene kebas daa..hampeh tol!! :(

adkBud:..la, beli la umah baru. tgh murah skarang nie. Abg dapat ni pun, last2 minit. Kucing pun boleh tumpang tau!! hehe

kakita:..tuannya?...hehe,lambat sikit jer. sabar no, ada nyer..tak lama dah nie...

malim:..maybe la. Fifi ni hamster. Tp badan bulu tebal macam guinea pig. muka cute kurang sikit dari tuan dia..hehee!!! :) (poyo)

Mediviron UOA Clinic said...

i'm going to kenko fish spa tomorrow in pavilion. how much does it cost? thanx

Ziana said...

mak ai..
lawo nye
:P

maliksutanmuda said...

chen:...RM30...what time do u go?.

ziana:..lawa ker?..aku ker sangkar atau Fifi?,,,hehe

MOLY said...

sangat suka sebab rumah itu dan sangkar berwarna pink !!

i loikeee
:D

Anonymous said...

Cutela rumah fifi.....bestnya ....tak lama lagi fifi dapat teman baru...bila lagi tuannya itu...?jangan tunggu lama-lama .....

Mrs. ORENSEED said...

best kew bela hamster? cam best je!!!! nak try laaaaa