nUFFNANG

Tuesday, March 4, 2008

Happy Momments :P



Happy - Happy Moments



Masa aku g lunch di Sushi Groove, Sunway Pyramid, aku tetiba teraccident, jumpa kawan lama aku Sit Wen Yee. Masa kitorang belajar di PUO, Ipoh dulu. Skang dia amik MBA MArketing di Cyberjaya. Katanya, tak dapat kerja di institusi perbankan, so dia decided untuk tukar haluan.

Kitorang dulu amik Diploma Kewangan Dan Perbankan (DKB). satu2nya bidang yang ditawarkan di Malaysia, yang combined gini masa aku belaja la. Skarang tak tau la, ada lagi ke combined course macam ni.



So nak dijadikan citer, pada hari itu, aku tegur dia.





Situasi: Di dalam restorang Sushi Groove (selepas aku selesai makan)

Aku: Eh, sedapnyer dia makan tempura itew!! (sambil memandang dan mengusha macm nak telan sama jer..hehe)...



Budlee:... Kenapa?...Abg kenal ker?... (muka selamber...)



Aku:... a ah, mmg familiar tapi apsal macam muka pecah umah jer.. (dulu rambut panjang. bila dah pendek rambut pompuan nie, aku tgk macam nek nak pun ada...hehe)



Budlee;..Gi la tegur abang. Abg kan suka buat selamber badak jer...



Aku:... Ok..abg gi. Apa dik?..selamber badak ek... Abg buat selamber tenuk..ahaks!!




Situasi 2:... (Bila bangun dan menghampiri amoi nie)



Aku:... HAi, jam dah kul baper yer?... (Ups, taktik lama..salah daa!!..)..

Myfren:...Apa?...(Muka Sposen)...

Aku:.. Aku ler Awie...tak ingat ker?.... (kontrol macho sikit macam baguih!!!)

Myfren:... Oh ya...i remmber tp apsal u lain sangat. Dulu kicik, skang dah 'membesar'...

Aku:.. Yer la, dulu lain. Skang dah lain. Tp nak tau gak..apa yang lain.. (Muka heran, berkerut dahi nie)

Myfren: Aiiiyaaa...dulu aah, U lain looo... Dulu u pakai seluar slack saja. Pakai kemeja. Memang Old school la. Tak macho pun. tapi sikalang ar, wahhhhh!!. so macho. Dah pandai bergaya.

Aku:...Aik puji lebih nmpak. Gaji lambat lagi nie...(PAdahal dah gaji pun)... :P

Myfren:.. Serius...saya tak bohong. KAlu u single, leh ke I mengorat U?...(Muka serius)...

Aku:...arghhh poyo ar... (Malu ler...saja jer nak mengusik aku)...

Myfren:... betul..betul..u ada GF ka?...

Aku:...erm, baru putus... (Sedih sikit la...)..

Myfren:.. Sama loooooo!!!! Huaarghhhh!!!!... (Konon2 la sedih)...

Saya pun, baru putus, samala macm kakak saya nie. Senasib loo.. Malang nyer kiter!!

Aku:... Uik... JAdi senasib ler?,,,, Jom nangis sama2..Huarghhhh!!!!!!!!!!!!!

Myfren and Aku:...Huarghhhhhh... (sambung nangis)... Budlee tunggu abg jap ek,. nak nangis nie... Huarghhhh!!!!

............Setelah puas melalak, aku pun ucap selamat mencari jodoh pada kawan aku tu. Dia pun wish yg sama buat aku. Aku pun tanpa segan silu, meninggalkan tempat berkenaan dan mengajak Budlee blah dari situ. Walaupun Budlee pada ketika itu, sedang asyik melihat JCo donut dibikin sambil air liurnya meleleh hingga tiada tisu untuk dilap.

Apapun, segala gurauan ada rekaan semata2 tetapi isunya, benar2 terjadi. Aku dulu kurus dan tak pandai berfesyen. tp skang, alhamdulillah, ok la sikit... hehe...

2 comments:

Unknown said...

weh tipu la tgk sampai air liur meleleh sehingga tiada tissue




ada tissue :p

abgmox said...

ha.. budlee.. mox nak link juga na blog hang tu .. :)

/ps: awie .. extra large ka .. ekekekekekekekekekekkekekekekkekekekkekekee skali tgk kang 'makan hati'