nUFFNANG

Monday, March 24, 2008

Kira Syiling..1..2..3...!!!

Ting,,,ting..."2, 4, 6, 8, 10,....cukup dah nie. Ok..kira.."...Cukup la nie. BAnyak jugak yang aku simpan. Tu pun ad lagi kat dalam beg tp itu untuk emergency call punya. Ahaks.

Ada terbaca entry oleh ziana pasal duit syiling 1sen. Aku baru teringat dan terus buat culculation dengan mengorek tabung aku yg cute mute itu. Teringat masa bebudak, korek mana lubang yang ada...lubang idung memang dah selalu korek, ni lubang jubor tabung. Heheh.!!
Duit syiling 1 sen ni biasanya banyak tetapi selalu guna masa di shoping kompleks, so dah berkurang sikit. Lawak2 pun, mencecah RM6 tau. Yang lain plak, ada la dalam RM 98...baru suku tabung, belum sampai anak tekak tabung GArfield aku tu lagi..mau senak dan muntah 'dia' nanti..hehe.

7 comments:

Ziana said...

ziana asingkan ajek..
x rajin nk kira..
:)

abgmox said...

erkk...

ingatkan syndrome ujung bulan :p

echah_syed said...

lorr mama pun lom gali segala tabung,laci dan yg sewaktu dgnyer.. :p

sempat ker ni arr???

MOLY said...

aku pun ada banyak 1 sen ..
ntah bila nak gi kasi mcd
:D

akupunyahal said...

sya pun simpan duit dalam tabung... tabung sya gambar lembu montel.... tapi tak tau ada berapa duit dalam tuh sbb main masuk jer kadang tuh and dah lama tak kira... tapi sema campur2 lah ada 5 cents, 10 cents, 20, 50,1 dollar, 2 dollar even duit kertas... (nampak sangat aku tak tau fungsi piggy bank kan)

ita.itu said...

wah..sakan ko kira ek..nak skit leh? bg anak aku banje kat sekolah..haha

maliksutanmuda said...

ziana:... hehe. aku suka kira...mmg hobi la!!

abgmox:..woi, mana ad stndrom tu kat aku.. (kekadang ada la jugak)..hehe

mama:..ala sempat la.. kalu tak sempat, kasi sempat...tak pun kasi kat saya jer..hehe!!

lily:..kasi mcd?..kasi aku jer la. biar aku amik bikin pusaka..ahaks!!

MALIM:..OK LA TU. AKU NYE TABUNG GARFIELD. COMEL OH. TP PERUT DIA TAK PERNAH PENUH SBB KEKADANG KOREK BAYAR TAMBANG NAIK TREN KE kl..HEHE!!

KAKITA:..TU LA, ASYIK SHOOPING SMPAI LUPA NAK KASI ANAK AKAK DUIT SEKOLAH. KALU 1 SEN, BOLEH LA..KALU YG LAIN TU, MINTA MAAF LA, TUNGGU RAYA BARU LEH KASI KOT..AHAKS!!