nUFFNANG

Tuesday, March 18, 2008

Kawan Sakit Teruk..I SEE YOU !!!

Hospital untuk arnab. Boleh masuk cuma 2 orang sahaja untuk sekli masuk setiap kali melawat. Ini adalah wad ICu untuk binatang peliharaan...nak tau kat mana?...Lets check it out...:P Kuang3...Ospital ni bukan untuk haiwan, tp apa ntah motifnyer letak foto arnab tu.
Hospital Tawakkal, Kuala Lumpur. Tengah hari tadi aku g melawat seorang kawan aku yg telah dimasukkan ke wad ICU akibat serangan denggi BERDARAH. Kesian kat dia. Tetapi setibanya disana, aku dan rakan2 sepejabatnya (tumpang sebontot dengan kereta sbb jauh sangat ospital nie)...Dah tu, terpksa bergilir2 masuk melawat (dah la kerusi duduk tak disediakan)... tp aku tak per, mmg suka berdiri dari duduk..
Ni lah kawan merangkap ahli team GEGAR boling aku. Nmpak jer muka aku, tak de lain citer pasal boling. "Wie, naper tak bawakkan aku lane dan bola boling. Leh gak main. Boring siot"...erm, tawakkal jer lah!!
Masa melawat pun tak lama. KAmi smpai pun ada baki 30 minit sebelum habis waktu melawat. Ospital ni dah uzur. Bangunan barunyer sedang dalam proses pembinaan. Sebelah dengan ospital tu ada la gerai makan milik makcik Kiah Kain Londeh (aku kasi nama sbb kain memasing macam nak londeh..hehe), menu nasi campur. Apa lagi, dengan rasa lahapnyer, mentekadarah la ikan kembung bakar, air asam, kacang panjang dan kacang botol sebagai ulam dan pedal ayam sebagai penambah selera. Air limau ais menjadi penghilang dahaga. Nyam nyam. RM6.70 termasuk air. OK la kan. Sedap plak tu.

"Dah lewat nie, jom balik. Byk keje aku kene setelkan. Karang kena kuntau dek bos aku, baru berakal....wachaaa!!!"

14 comments:

Anonymous said...

hmmm...sedap plak tu...makcik...aku mahu ye...tak mahal pun...

Unknown said...

try sup ketam, ia merupakan rawatan traditional utk deggi. tapi kena mkn setiap hari lah.


prof sy baru jer citer tadi dlm kelas alternative medicine,


hmm dia siap suruh sy buat phd tentang komponen dlm ketam yg boleh meningkat kan jumlah platlet.

Anonymous said...

sup ketam...yummy...buatla phd tentang ketam...good idea..and very original...

Mieza's Penny said...

hahhaha...lawak la ko awie..sedap nama kedai mkn ko bg tuh...:p

kwn ko yg kena denggi tu suruh dia minum air 100 plus byk2..jgn smpi kembung lak...:D

skrg musim denggi ek...kwn akak pun ada kena denggi gak...seminggu kat spital..

Ziana said...

sesia jek dpt gelaran Kain Londeh
:P

akupunyahal said...

hmmm macamana di KL masih ada kes denggi yer. Nampaknya DBKL or city council kena lebih berusaha menjadikan city ini tempat yang bersih jauh dari nyamuk.... tak guna juga klu cantik saja tapi di celah2 tuh ada banyak sampah sarap dan takungan air kan?

Unknown said...

my friend is doing her masters on denggue. there is still cases in most urban places in malaysia. she is proving that what DBKL doing now is not enough

abgmox said...

aceli, mox dah penah merasa dok sepital seminggu (masatu tgh cuti raya cina lak tuuu): gara2 menghidap demam denggi ni.. sib baik x berdarah2.. cuma platlet mox berkurangan stiap hari. petua? amaninoman bg mox minum air pucuk betik... pahit ya ampunnnn! tapi after few days, mox sihat jugak akhirnya. alhamdullillah panjang umoqnya.

ita.itu said...

wie-wah nasik ko penuh satu pinggan..mcm kontraktor mkn lak..hehe

Josh said...

Very nice of u Awie gi melawat kawan kat spital.

echah_syed said...

pandai mkn ulam upernyerr! :p

maliksutanmuda said...

anynom:...mmg sodap..

adk Bud:..mmg mak dio ada kasi makan sup ketam. Dah bergelen dia makan. tak tau la hari ni macam mana keadaannyer. :(

kakmieza:..tq tq kak. nama tu mmg kene ler kak. kalu akak tgk memacik tu sume, akak punketawa. hehe. 100 Plus mmg kene minum, bg tenaga. kawan saya tu sampai nak cakap pun kene paksa2..huhu

adkBud:.bagus gak buat resesarch pasal denggi nie. Tp pasal kebersihan, susah nak kawal pasal nagnmuk ni kecik.org plak besau. mana nak nmpak. ni tanggungjawab semua, bukan boleh nak tuding jaripada pihak tertntu sahaja. KEBERSIHAN TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA.. :)

abgMox:..alhamdulillah. sihat jugak. tp bila dah sihat, abgmox rasa makin jelita tak?.. hehe

kakita:..byk?...tu kira sikittu kak. akak belum tgk saya makan sebetul2nyer.(dalam blog ni kene la cover)..kuang3

josh:..tq. dah mmg tanggunggjawab kita. tak kisah la. klau dia musuh atau jahat sekalipun, aku g tgk jugak..yg penting doa untuk dia sembuh..tu jer!!!.

mamcombi:.. yer la mama. saya mmg suak makan ulam. abah saya yg ajor. dulu masa bebudak mmg tak suka. tp bila dipaksanyer makan, mmg pahit ku telan juo la..huhu,..last2 jadi hobi makan ulam nie.hehe!!!

Mediviron UOA Clinic said...

semoga member cepat sembuh!

Mediviron UOA Clinic said...

semut gomen is a miss la !!