nUFFNANG

Friday, April 4, 2008

Klinik, BAju BAtik, MV dan MEating..4 In 1!!!

Pada tanggal 2 April..(macam drama tv plak..hehe)..pepagi lagi, kepala aku dah mula rasa sakit. Entah, tetiba jer. Kebetulan tapak kaki aku ada infection pada kulitnyer. So kul 9, bergegas aku ke Klinik Kesihatan Putrajaya, tak jauh dari ofis aku.

Tak perlu beratur panjang macam dolu2 dah, skang dah guna sistem komputer HERMIS (nama penuh tak ingat ler)... So tak perlu isi borang bagi yang dah pernah datang sbb rekod semua dah ada dalam sistem. So, mmg cepat dan effisien...cayalah!!! tp nombor giliran aku...nah amik aku, 358..bilik 2!!
Huiyooo..lambat lagi tu...baru 137...akunyer 358..mau hangus aku menuggu ni..kepalaku dah sakit sangat dah..tahan ker nie?..huaarghhhh!!!
Sistem kat sini canggih dah. KAd tadi discan di pengimbas ini, nama yang tertera akan hilang menandakan sistem telah mengesan kehadiran kita dan perlu bersedia untuk menerima rawatan mengikut giliran. Siapa cepta, dia leh balik dulu..!!!...


Maunyer, aku 1jam jugak la..sbb ramai sangat orang dan bebudak yang datang untuk mendapatkan rawatan. Ubat2an, mmg ada class..tak macam dolu2...serius..mmg puas hati!!! tq Klinik, doktor, pegawai perubatan yang best sangat...staf2nyer peramah giler..senyum jer..!! hehe Dari klinik, dah dapat mc, aku gatal kaki nak jalan2. Patutnyer brehat...hehe. BUkan apa, setelah menelan ubat sakit kepala sebanyak 2 bijik (kalu lebih matila aku), aku ke MV.. Nak cari barnag ckt. Aku singgah kat TEddy TAles...benda kecik sangat tp beg besar gabak...kuang3!!
Smpai malam aku round2 kat MV. Sedang menunggu tren, ternampak kaki alien..kaler biru..huiyooo!!. Ni fashion JApaneese Street.. Mmg pelik tp unik. Org Barat tak berapa suka malah menolak terus fesyen nie...(dengki ler tu)..ahaks!!

Keesokan harinya yakni 3 April (Khamis), aku dan rakan2 koir aku diberi dan diarahkan untuk mengukur baju batik, sebagai persediaan untuk persembahan koir kitorang nanti. Lokasinyer, Senawang, N. Sembilan. JAuh dari Putrjaya..macam la tak de tailor lain..kuang3...
Luar mmg cantik, dalam macam hampeh..hehe. Bukan apa, ni bukan butik tp kilang membuat batik. Design mmg lawa...tunjuk sikit!! YAng hampir siap...
Antara alat2 yang digunakan untuk mencanting batik...
Baju kitorang yang berwarna oren tetapi design yang berwarna purple nyer..uik...macam mana tu?..BAlun jer la...ahaks!!

PEtang lepas kerja, aku singgah beli nasi campur tak jauh dari rumah aku. Beli sebungkus jer berlaukkan ayam goreng tetapi makcik kedai ni, punyalah baik sedekahkan aku 3 jenis lauk xtra..hamik aku..makan puas2!!... BAru nak elak makan byk, dioffernyer pulak..kuang3!!
NAh, ni dia... 3 lauk tersebut...Ayam masak kicap,gulai ikan keli dan ikan kembung masak sambal...(yang aku bedal habis cuma ayam masak kicap..sbb favo aku..hehe)
HAri ni plak, aku tak byk keje sangat. Cuma nak ready untuk meating kul 3 ptg ni di BSN, HQ, Jalan Ampang. Amik jer beg keje aku nie, bukak2 jer...Ya ampun..macam2 benda ada. Pen, duit syiling yang bernilai RM15 lebih kurang, rubber pensil pun ada, dan minyak cap kapak guna bila kepala ting tong!!! Hehe..
Biore Men's. KAwan aku kasi smpai 2 tiub. Menang peraduan tp saguhati jer. Dia tak pakai, dia kasi aku..hehe. tq tq..
Ni lah tie malas. Zip jer. Kak Ita...senang beli tie gini jer bg kat hubby akak. Tak yah nak ikat, pusing, kilas sana sini...yang ni, sangkut jer kat leher, tarik dan siap...Petang ni aku pakai tie ni ler..baru kene..haha. Poyo!!!


Ok...dah la...mata naik binau dah nie. Nak lelapkan mata kejap, telan ubat tadi terasa ngantuk plak..haha. ok..


***wachaaa***

No comments: