nUFFNANG

Tuesday, April 1, 2008

Pets World, Kucing,Shoping-Kenangan Terindah!!!

Alamak, hari ini PAngeran Cinta aka Awieworld tak berapa sihat. Sakit kepala mula mendatangi diriku ini...huhu!!..Apapun, nak sambung citer pasal Pets World yang berlangsung pada hari ahad baru2 ini.

Dalam kesibukan tersebut, ada jugak pengunjung yang membawa haiwan peliharaan masing2 antaranya kucing dan anjing.

"Apa pandang2?...Ada hutang ka...!!"... Aku ditegur oleh seekor kucing yang nyata kurang ensom dari aku tp lebih cute berbanding aku ada lah...hahah>!!! Dengan tali diikat dileher bagi mengawal pergerakan kucing ini. Amat jinak dan cerdik...aku amik foto dia, siap posing ala2 cute giteww!! Ahaks
Ha, ni lah punca aku dapat masuk free dan berulang kali. Tempek je benda ni kat baju di bahagian dada. Ha, masuk la berapa puluh kali ratus juta aku nak, Suka ati aku la..kan!! (Participant ker?..Berlagak macam yer ajer lah..hehe)
Inilah kucing dan tuannya...kawan aku ni peminat kucing yang fanatik. Kucing ni dapat no. 3 tau. Yang champion punya tak dibawaknyer sebab ada masalah kesihatan. Comelkan?
Ya Allah!...Bulunya tebal giler. Halus, putih, bersih,wangi, dengan aku dia nak jugak didukung tp ngan orang lain dia tak nak.Mungkin sebab aku wangi kot...hehe!!
Ferret...Bulu kasar tp amatlah jinak, (jinak pun disebabkan telah dijinakkan oleh tuannya) Tuan dia nie keje kat pintu masuk hall nie. Katanya, dia jumpa 2 ekor ferret di rumahnya. Dan kalu yang liar, memang dah digigit kecuali tuannya sahaja. Tp aku, suka plak dia. Tgk ajerlah, manjakan?...
Sekor lagi ferret yang comel lagi manja...Geramnyer aku!!!
Seterusnya, adalah foto bagi kucing2 yang bertanding. Amatlah Senang aku amik foto kucing2 yang gorgeous ini (betul ke aku eja ni..lantaklah)...
Kucing paling malas...tido sampai terhangguk2..!!
Sedang menjilat bulu atau mandi la istilah kucing...
Macho ni...perasan ensom la tu!!!Ahaks
Pergh..yang ini aku suka...macam rimau!!
Kucing bermotifkan Rimau bintang aka kucing tompok2 taik unta!!!..HEhe..Bersih sangat bulunya..
Yang ini paling mahal agaknyer. Sebab bulunya, terkena cahaya lampu atau di kawasan yang cukup pencahayaannya, mmg berwana keemasan. Serius, mmg nmpak shining giler..Aku mmg terpegun dan ramai la yang tertanya2 apa la baka si kucing ini!!!
Telinga lipat ke belakang. Perasan tak?..Comelnyer....!!


Cerdiknyer ko, tau jer nak enterframe
Tido lagi...
HEhe, mmg kelakar la muka dia..Calon juara Raja LAwak Astro Musim ke-3..hehe
Ni pun sama...adik beradik sepapan rupenyer...BErsebelahan jer, sangakr diorang nie..

" MAcam aku kenal jantan ni, tapi di mana ya?"
Penat berjalan ngan kawan aku nie, kitorang cadang nak g makan kat Madam Kwan's. Ni lah pertama kali aku merasa masakan istimewa la bagi aku disini.
Sambal petai udang...sedap sangat...dan banyak plak tu!!
NAsi lemak rendang ayam..jugak sedap..amat sedap..Sambalnyer yang spesial, rendang ayam jugak sedap sangat..Serve pun cepat. Puas hati la...Nak g la gi minggu depan sebab outstation ke BSN nanti, sebulan ulang alik KL. MAmpuih aku...kopak!!
Dalam kesibukan tadi, dapat jugak aku beli akuarium. 1 set ni cuma RM50 jer. Aku nak bela ikan plak. Ikan gapi atau ikan emas...Tak pasti lagi, tengah mencari kedai ikan yang menjual ikan2 yang cantik2...tp kat mana ek?..area kajang tak banyak la.
Selain itu, aku rembat kalender kucing (so cute), 2 megazine Clubpets (ada citer pasal penjagaan pets termasuk hamster) dan tidak lupa...
Seutas jam tangan Polo Club (kiri). Yang kanan tu jam lama aku yang dah aku pakai selama 10 tahun..sejak aku tingkatan 5 lagi. Pemberian mak aku sbb dapat SPM pangkat 1 aggregat 13. Sayang sangat jam nie..Mmg bikin pusaka la!!
Aku singgah shopping lepas Pets Show tu di Jusco MV sbb ada sale panas giler!. Tu pasal leh beli semua nie. Jam tangan Polo Club, sehelai kemeja Renoma dan 2 t-shirt Blue Toms. Therapy nie..!!
Dan wood untuk hamster aku. Buy 2 free 1. Rm14...murah siot...Suka la si Fifi...tp sori la, bini ko lum aku ketemukan lagi..huhu.. Yang aku jumpa ari tu, tak cun la..bawah umur plak tu..tak sesuai.hehe!! sabar yer Fifi...abah cari yang tahap ratu punyer..heh!!
ok ar tu kan. Mmg happening ler. Shopping pun sudah, so puas hati. LAgipun aku mmg dah lama tak shopping macam tu. Maklumla, sorang, kawan pun tak der. ahaks
oklah, nak g ospital ni cek kepala. Mana tau ada batu duduk itu dalam..hehe!!
so..***wachaaa***

10 comments:

eedany said...

saya nak sangat pelihara meow, tapi emak tak kasih. Emak kata nanti meow berak merata-rata. Bila lah saya dapat pelihara meow nih?

wah beli akurium set... saya pun ada letak 1 dalam bilik. Best tengok ikan2 berenang...segala stress pun hilang. Yang boring kena bersihkan aquarium tu.

Tapi kan wie, kalau bela ikan DBKK tu best sebab boleh tlg sedut kekotoran semua. Saya pelihara 2ekor. Air akuarium saya lambat keruh. Seminggu sekali baru cuci.

ita.itu said...

wah sakan ko ye..kucing tuh comel la wie..tp geli aa aku ngk ferret tuh...shopping byk nmpk..hehe

maliksutanmuda said...

hehe..tak per. nanti ada peluang bela la...saya pun kalu ada rumah sendiri kelak, nak bela kucing. Berak mmg merata tp kalu dilatih betul2 dia leh buang kat toilet sendiri tau..tp jamban jenis tinggung la. kalu duduk, mau terjunam dalam lubang...hehe!!!

a ah, beli 1 set. petang ni nak cari ikan plak. ikan gapi. dalam 10 ekor cukup kot. ikan yg sedut kotoran tu saya kasi nama, ikan bandaran. MMg bagus. tak de la byk sangat lumut dan bakteria yg menaggngu kssihatan ikan kan!!

buat la entry pasal ikan akak ituew..nak jugak tau...macam mana rupenyer..hehe!!

Mrs. ORENSEED said...

salam kenal :)) best sgt baca pasal pets competition nih! waaaa nak pi jugakkkk!!! ape la nasib, duk kat segamat jew, tade pets world ni ...kihkih nnt kalo bro adew pi pets world camni lg, kem kan peluk cium kat sumer cats kat sane au! hehe :) shumeelll

maliksutanmuda said...

welcome to to the club.hehe..selalu2 jenguk blog aku yer.

salam kenal.

segamat?..oh sana tak de ek. hehe..jgn marah. tak per. nanti ada lagi, aku akan postkan ke sini yer. minat pets ker?
ada bela kucing?...hamster? tenuk?..ahaks... :)

thnks again...

izman said...

Hobi bela binatang ni bagus; pupuk kasih syg dan terapi jiwa gak. Suke la tengok kucing comel2.

My son dh byk kali merengek nak bela arnab, tp rejected oleh umi dia. Takut ashma. Ni janji nak bagi dia ikan. Ikan gapi mcm menarik jugak tu.

maliksutanmuda said...

yer abg. saya baru bela gapi. ada 14 ekor. 9 jantan, 5 betina...

erm, kalu arnab ni bkn apa abg, susah nak jaga. kucing senang ckt tp kalu ada penyakit asthma, lelah, dan sewaktu dengannya, lbh baik tak payah..nanti lagi terusk..kan!!

apapun thnks sbb singgah blog saya. oh ya, hamster pun saya bela..nama Fifi. hehe

Mieza's Penny said...

comei2 kucing tu sesgt....

wah sambal udang n petai...feberet akak tuh...:D

shopping sakan nmpk...takpe terapi kan...:p

maliksutanmuda said...

mmg comei la akak...eh, kucing,,,akak pun comei gak..hehe!! :)

mmg sedap kak smbal tu. saya tak berapa sangat ngan petai, tp mlm tu, saya bedal2 betoi2

a ah kak. dah lama tak shoping sakan. bulan ni ada la sikit rezki. tu yg leh rembat tu..haks!!!

Mediviron UOA Clinic said...

hello awie! hari ni buat spoof laman hang pulak. jangan mare yer, lawak2 jer! heehee...