nUFFNANG

Sunday, April 6, 2008

Sabtu?..Ke KL Cari Hal Tapi TAk Buat PAsal..!!!

Sabtu...erm...apa nak buat..Nak g berenang ker?...Tak mau lah. Hujan, sorang..tak best, tak syiok, tak adventure..heheh!!! "Ke KL la gamaknyer..."
"Kalaula i jd PM, i akan tetapkan gaji setiap rakyat MAlaysia minimum RM6,000."...
Aku naik tren komuter ke KL. Sampai je kat KL Sentral, aku singgah makan kat MCDonald jap sebelum amik tren monorail ke Bukit Bintang. Masa aku tengah makan, ada sorang mamat Chi ni nak tumpang duduk sbb kerusi meja lain dah penuh. MEja aku je yg kosong, so kira tumpang ler.
RAmah sedara ni. Dari Sarawak datang bercuti selama 3 hari. Apa ceritanya?..pasal kekayaan MAlaysia. MMg seronok sembang dengan dia. Pasal apa Malaysia kaya, apa yang ada di Malaysia, KEnapa Malaysia boleh jadi kaya, dan apa cita2nyer jika dia menjadi PM..Hehehe!!!
"MAlaysia kita kaya hoo. Semua ada. From middle east datang negara kita mau berbelanja. Murah, selesa.. tetapi org kita tak menghargainya. Tak nampak ka kita kaya?...TAk mau cari peluang, semua mau senang saja. Orang buat kawan, tapi sama Melayu mau halau kawan. Ynag dihalau tu la yang akan bantu bila kita susah...itu diaorang tak nampak..apa laa!!"

Dah tu, aku g LOt 10. ada promosi iPOD. Mak oi (ada kat umah), canggih nyer. Touch screen lagi..Sound dia?..Jgn nak peleceh no, mmg best. Nipis, canggih dan power giler..."Meh seketoi!"..hehe. Ni satu lagi, iDJ. Boleh buat susunan muzik sendiri. dan jadi DJ. Hanya perlu cucuk jer iPOD, kemudian mixkan...Wah, aku suka benda2 macam nie...mau whats up sana sini..hehe!!
"Cair di mulut, cair jugak dalam bekas nie..hehe"..Pertama kali beratur panjang untuk membeli sesuatu yg belum pernah aku try lagi. Orang lain dah byk kali, tp aku baru kali nie. huhu!!
"YAng mana satu, idaman perut...tidak tertahan menanggung nafsu...mungkinkah satu dozen..atau semua itu..lantaklah aku, dah duit aku!!!"JCo ...dapat pun. Beratur je panjang tp kejap jer. Ala, amik donut , masuk dalam kotak..senang jer. Kalu lmbat jugak, mmg kene sekeh la..hehe!!! 1 dozen aku bedal.
Sebelum balik, aku singgah kat Food Republik, PAvillion ni nak makan sikit. Lapaq balik la. So aku makan ler Pan Mee Curry Chicken. Sedap gak... Ni yang aku malas ni. Smpai je KL Sentral, brgegas ke platform 6. Nak amik tren balik Kajang. Dah la lama menunggu, orang ramai giler. Aku dah la bawak donut ni. Karang dalam sesak2 masuk dalam tren, kemek donut aku. Kuang3!!

Nah, 1 jam kemudian baru dapat naik tren..1st tren penuh..Naik yang 2nd nyer.."Fuhhhhh"

Hehe..mamat ni tak perasan ker, atau sengaja. Ada la plak, sepeket Mamee kat beg dia..nmpak sangat. Dah tua bangka pun makan MAmee jugak?..Buat bekalan ke cik abang oi..hehe!! Buat stok bila perut lapaq, sesak la nie..
Alhamulillah, sampai jugak umah. Selamat donat aku. NAsib baik tak kemek atau terbalik. TApi ni 1 dozen. BAnyak tu...larat ke nak abis..Oh tidakkkkk!!!

Hehe, separuh dari donat ni aku kasi kat abang aku. Suke dia...sbb dia tak de masa nak ke KL. MAlah tak pernah ke PAvillion pun. KEsian kat dia. So aku kasi le merasa. Aku tau, anak2 dia suka makan benda alah ni.

Komen aku, lembut sangat, sedap sangat...Favo ak, yang perasa Tiramisu tu...pergh...meleleh dan melehet...ups..over plak!!. Ahakh. Tp sebenarnya, biasa jer donat ni..Aku ingatkan bila makan, meletop kepala ker, melompat sampai ke bulan ker...rupenyer tak jadi apa2...hehe..

Oklah, nak g mandi nie. Ada perkara pernting nak dibuat pepagi ni. Nanti lmbat plak...ahaks!!!

***wachaaa***

8 comments:

Mediviron UOA Clinic said...

J Co?!! eekkk!! takmo aku!

Mediviron UOA Clinic said...

happy weekend awie!!

maliksutanmuda said...

tak mo??..aku mo....

tq tq....(lmbat baca, rasa malas plak nak baca blog lately nie..ahaks!!!!)

Ziana said...

erk
apesal tunjuk Jco!!
xmo!!!!

maliksutanmuda said...

nak la,,,nak la....sedap ooo!!!hehe

MOLY said...

amacam ??? sodap x jco .. sodap kan ???

:D

ita.itu said...

jco yg aku x tahan skali wie..saje je ko tau..

maliksutanmuda said...

lily:.. sedap..lembut...cair di mulut, kenyang di perut...hehe!!

kakita:..tak tahan?(tak tahan lagi, ingin melantak, jom akak..kita sama2 bedal)..ahaks