nUFFNANG

Sunday, January 20, 2008

1st Chapter-Friday Night Live

Ahaks...permulaan perjalanan yang baik dan selamat.

Hari Jumaat lepas, aku ngan adik Baz ada projek besar. Ke suatu tempat yang kami jarang dapat pergi dan join beramai-ramai. Nak jugak ajak lagi ramai kengkawan tp memandangkan TAK DE KONTEK NOMBOR, so tak boleh nak buat apa. Ada yang sibuk dengan hal rumahtangga dan urusan dengan couple masing-masing. Erm, jadi aku ajak la adik BAz ajer...

Lagi aku dapat merasakan pengalaman bermalam di dalam hutan. Bagi adik BAz, ni pengalaman pertama kalinya. Suker la dia. Tak per la. Kan dia adik aku.

Bila malam, gatal plak tangan ni nak amik gambar. Tak la berapa cantik, guna digital camera jer.
Malam kitorang makan-makan. Best. Kak Zira (wife kepada Abg Azlam yg berbaju kelabu) mmg sporting giler. Dia anchor di sebalik trip nie. Thanks Abg Azlam. U r the best...!!!!
Antara makanan yg berkhasiat dan sebaliknya...tp sedap. Balun jer kalu dah lapar.
Pengat durian aka Kuah Durian. Sedap siot. Mmg menyengat. Nyam nyam!!
Buah limau yg manis sangat...

Mengantuk tapi gatal nak berposing. Byk foto tak menjadi kat kamera aku. Tapi kat kamera adik BAz, byk. "Huaarghhhhhhh!!!"

Segenap ruang di aras atas chalet. Kami tidor luar sebab bilik dah penuh. Katil 2 jer. so tido luar, hampar sleeping bed kemudian tido." Krohhh,krohhhh!!!
TAk cukup dengan itu, aku nak jugak berposing dengan kamera idaman aku nie. DSLR CANON 400D. Tp ofis punyer. Boleh la. So byk la picture kat sana. Tak sabar nak tgk hasilnya.
Hello kitty....geram aku tgk kucing ni. NAk bawak balik tapi tak de sangkar. Bulunyer putih, sedikit orange dan jantina jantan. Manja dan bulunya tidak luruh. Erm, comelnyer...cutie..!!!
NAnti aku datang, nak culik ko yer..tungguuu!! Hehe

Ada lagi nie...tunggu the next chapter tomorrow...hehe. Wachaaa!!!

17 comments:

Anonymous said...

Cam seronok je tempat ni. Tapi tunjuk la gambar2 kawasan sekitar.

Aladdin a.k.a. Gustiadipati said...

Amboi...'projek besar'....hehehe

maliksutanmuda said...

shah:...sabar...kan baru chapter 1..

aladdin:...ya ....projek besar..lepas ni ada lagi besar...

Ziana said...

menariks gak kan kalau buat trip mcm nih..
leh rilex...borak2...aman jek
:)

maliksutanmuda said...

a ah. nak ajak ko sekali. trip kitorang tak jauh pun. dekat jer. tp, tu lah,...tak de kontek noombor

Anonymous said...

woit... bila masa abg azlam pakai baju kuning... tu aku la... jeng2... baik betul kan... nanti kene cubit... hehehe...

maliksutanmuda said...

hehe...mmg baik..kene cubit?...aku rela..aku rela...dicubit...waduh!!! poyo...

ita.itu said...

sdpnye pengat tu awie..

maliksutanmuda said...

yup...mmg sedap...kak ita tak tgk lagi time kitorang lepaking sambil makang-makang. lagi klas...ahaks!!

Anonymous said...

Hey..Biler v kata baju kuning tu abg lam? ada ke? Takde aku jumpa dia comment pun..mana2? Amboi ! Bukan main lain si v ni, buat org suspense jer..project besar katanya...hahaha ! Kalau syafiq cubit ko, aku tarik kau...baru tahu ? Ni la munculnya 2 troublemaker ni...jaga kau..v...hahahaha...Eh ! lagi satu, mana usaha kau yg cuba ambil gambil waterfall tu berjam2...kesian adik baz duk dgn kita org jer..tu pun baru compact camera belum lagi DSLR..jgn marah ye...gurau jer. Engko org nak tahu tak??? Aku ada curi ambil gambar masa v...? tunggu la v tu download gambar dia dulu, baru aku keluarkan peluru aku..hahaha.

Unknown said...

weh2, sapa kate sy tak pernah bermlm di hutan okaay... ingat sy tak pernah gi camping ker.... :D

maliksutanmuda said...

luvis; kurang asam ko...ko jaga...ko pun ada...jgn harap nak biar ko bersenang lenang..ahaks!!

budlee:...ala dik..sori ler..bermalam dalam hutan jer. ni siap berjaga dan berdengkur, adik tak pernah lagi..hehe...

nanti ada lagi trip, kita buat kaw kaw punya. mau?...hahaha

Anonymous said...

Alalalala...jgn la marah sayang oiiii..kalau org kat luar blog ni yg terbaca dan fikir yg bukan2 sori yer..Ko org punya otak kena cuci oleh aku..jgn lupa aku ni pandai nak cuci otak org...wahahaha!

Budlee, biar jer apa yg abg ko tu nak comment...hey ko tak dgr ke bunyi berdengkur yg kat bilik aku tu lagi gempa dan dahsyat..tp aku dah biasa la. Berdengkur ni bukan sengaja mungkin letih sgt kot.

Ok..aku nak comment pasal blog v ni..I feel so impressive about your creation. At least you share out your life experience with people around you or who's yet to know you..nanti2 la aku pun nak buat blog aku sendiri...cheers!

maliksutanmuda said...

thnks luvis...u byk bantu i. Masa di lokasi penggambaran, u byk bantu bgtau teknik dan sudut foto yg baik dan balance. itu yg membakar semangat aku sampai bateri DSLR Canon tu sampai tinggal 1 bar. hehe..

kalu aku ada sendiri kamera DSLR, sure lagi byk aku snap untuk portfolio aku. Ko jadi sifu aku ler...leh?... share ur knowledges with me?/.. ur my lucky n twinkle little star la...hahaha!!

nice to knowing u.

Anonymous said...

V..jgn la cakap camtu, aku pun tak pandai juga & masih belajar lagi teknik ambil gambar. I'm far more to brush up compared to the professional photographer out there. Not only you need to put in effort, practise and read more about how to play around the camera feature available in different types of model.

Jadi Sifu ko???Aku tak qualify la v..kalau sharing photo taking skills and knowledge..ok jer...just ring me up. I love to go for outdoor activities..my camera is also my baby :-)

Nice to know u too...muah...muah...muah.

I just feel glad to know all the people in Audit Negara, all of u are so friendly, kind-hearted and loving. Sometimes sampai member2 audit yg tahu ttg diriku dan tegur nama aku tapi aku tak pernah jumpa dia org..rasa tertekan and segan jer sbb sape la aku ni sampai org kenal aku tapi bukan disebaliknya.
Maafkan aku kalau aku tak ingat nama sape2 di Audit Negara.

Thank you so much !

maliksutanmuda said...

betul, ko best...aku suka cara ko ajar aku. mmg berguna la... berbeza dari kenalan aku yg lain. u really help me a lot..thnks bro... :)

Anonymous said...

errmmmmmmmmmmm...sedapnya...macam best jer tengok pengat durian...wow..my favourite...very delicioussssss.....
nak cikit...