nUFFNANG

Tuesday, January 15, 2008

Kerja dan riadah, Seiring dan Sejalan
Ping pong atau table tennis. Salah satu favo sukan aku. Kat ofis aku, time rehat, memang selalu kitorang main ping pong. 'Dat' pun ada kat blik ini, tapi kami jarang main dat sebab kurang berpeluh. Waktu rehat jam 1-2 petang, kalu tak lunch mmg kitorang ramai2 ke bilik fail ini untuk main ping pong. Masing-masing dengan pasangannya....menarik kan>?
'Butterfly': Mmg la rama-rama yer tak?,,,hehe. Sebenarnya, ini adalah brand table tennis yang paling popular dan antara yang diiktiraf di dunia. Dari tablenyer, batnya, bola dan semua aksesorinya mmg the best....tengok ajer la, dah setahun lenih, table ini masih bertahan dan baik sekali...
Tp hari ini aku tak sihat. Demam dan batuk amat sangat. So hanya dapat jadi penonton sahaja. Lagipun, partner aku bz buat report. Nampak je rendah dari ketinggian kita, tp bukan senang nak main table tennis nie..sapa yg tak pernah main atau tak tau main, cuba la..sure korang suka giler...menarik siot!!
Antara aksi menarik.. Baru biru tu cuba ambil 'bola swing' dari rakan lawan...terkial-kial jugak dia..!!
"Meh...meh...kalu berani...."......aksi masa nak ambil serve lawan...

Diorang berdua ni, juara bertahan tapi masa ni kene 'brehat' sebab kalah dengan team baju biru tadi..hehe padan muka korang...berlagak sangat!!! ahaks

Ini juga partner tambatan kitorang. Skill yang sama, tetapi taktik membunuh yang berbeza...Sakit hati kalu main dengan diorang nie...Silap amik bola diorang, memang boleh jatuh tersungkur masa return ball....erm..

Bersukan ni dah kira macam darah daging aku dah. Mmg minat sukan dari masa sekolah lagi. So apa saja sukan, aku cuba nak main. Kalu tak expert pun, boleh main kira ok la..kan?...

Cuba lah main table tennis ni, sure syiok...ada berani????

4 comments:

Anonymous said...

I like playing table tennis since i was in school...my father taught me how to play it...

We can play it and who will be the winner ? Sape takut???

Republik Cinta

azmi said...

Teringin tengok hang sendiri main table tennis tu...
Tapi hang x sihat kan...
Xpe la, next time kot...

MOLY said...

bagos nihhh .. exercise ...

teringat dulu zaman sekolah dulu slalu main ping pong

skang dah lama x main
ntah skill ada lagi ke x

konpem awie hebat !!

maliksutanmuda said...

azmi: lain kali aku main, aku tunjuk kat sini...cara nak main ping pong..ok>>

lily: ko pun main jugak?...ala ko pegang je bat nyer, bolanya, sure ko dapat balik semangat tu...

aku ni tal la terror sangat berbanding kawan2 aku yg berbaju merah tu..tp fight jugak la.