nUFFNANG

Saturday, January 12, 2008

Sunway...Best dan menarik

Haha...cuti sempena Maal Hijrah, aku ngan adik bazlee takkan la nak terperuk jer kat rumah. Lepas baca blok abg BM, so tetiba baru la terperasan, Sunway Pyramid. Lama dah tak g. So cuba usulkan cadangan pada adik Bazlee. Dia kata ok, aku pun ok ler...Petang kami gerak.


Kami ni tak biasa ke sini. Jadi nak masuk ke parking basement agak konfius sikit. Bila jumpa entrynyer, masuk jerla. Rupenyer, kami masuk ke basement hotel nyer. Tak per la. Tp jauh sikit la berjalan. Tak kisah ar. Sunway LAgoon sebelah jer. Aku tak pernah pegi sini. So bulan depan plan nak mandi manda disini ngan adik bazlee. Kalu ada yg nak join, boleh la. Di alu-alukan...

Dah beberapa kali datang, nak main ice skating ni tapi was-was...taku2 jugak sbb kalu tgk diorang ni skating byk yang jatuh. So next time la cuba, bila dah sampai seru...ahaks

"Tunggu je la dik"....panjang queue nyer... tak kata la, mmg ramai sangat yg datang sini semenjak buka wing yg baru...

Lapau sangat, kitorang makan kat Kenny Rogers. Quater meal...sedap. Tp adik Baz tak pernah makan. So elok la makan kat sini...

Ini a wing baru kat sunway ni. Orange jer...tp biasa jer bg aku. Apapun yang menariknya, byk kedai yang ditambah, branded dan byk pilihan. Kedai buku POPULAR juga dibuka cawangan nya disini. Orait la tu,...

Bumbung dari dalam wing baru. Orange... Aku suka gak orange. Terang mata dan minda aku,...hehe...macam buah oren...

Ups, lupa. Tujuan asal datang sini ialah nak main bowling. Dah mula training aku. Minggu dpan ada lawan bowling. Cuba ajer main disini, sbb last aku main tahun lepas bulan 7. Masa tu lawan antara peminat Kelab Radio KLFM...best...

Masa aku amik spare...Nasib baik habis, kalu tidak malu nyer....
Disebabkan tak biasa dengan tempat ni, so jatuhan pin pun tak menarik sangat. Ini bukan betul2 main ni. Apapun, adik Baz dan kawan aku yg join last minute, si Rahman, boleh tahan gak. Lebih hebat dari abg BM dan shah yer tak...hehe. Tp yang penting, kami semua tak sakit lutu dan pinggang..cergas jer...ahaks!! Jangan marah.
Inilah bola kesayangan aku. Bola Columbia 300,'Planetside', 14.25kg. Kelas gitu...
Sebelah kiri tu la Rahman. Kawan aku. Kenal masa kami kursus Pengacaraan Majlis Rasmi di IPN, Sabak Bernam. Dia belanja kitorang makan...nyam nyam. Pizza Hut, sodap gak.
Habis dahhhhhh...erk...Alhamdulillah
Bunga paling besar...persediaan awal menyambut tahun baru cina. Tahun tikus kata Chen dan Josh...
Lampu ni berselirat tapi cantik...kene pada tempatnyer yg happening. Yeehaa!!
Tandas kat wing baru ni...wow...cantik. Tp korang perasan tak, sinki ni macam cerita Harry Porter, The Chamber Of Secret..?/... Kami pun cari le kepala ular tu, kot-kot ada ker...hehe

Nanti nak g lagi. Kalu g pavillion pun leh tgk wayang n jalan2 jer. Kat sini lagi meriah. Lagi syiok.

Oklah. Nak chow ni. Nak g Berjaya Times plak.

9 comments:

Mazza Homemade Cookies said...

betul2 best nampaknya aktviti tu...mesti sehari suntuk kat Sunway Pyramid tu kan?

Mediviron UOA Clinic said...

hello awie. Kalau kat toilet nampak kepala ular, cepat2 lari!

akupunyahal said...

kalau aku dah terkangkang la main ice skating tuh.... tapi kalau bowling buleh la sbb pernah jadi wakil department... tapi tak lah terror macam en. Awie ni. tengok bola dia takuttttt dahhh

Ziana said...

lamanye x main boling!
betahun...
tp x terrer pon..
just suke suki jek...

eh eh..bape kali mo mkn?
KR? pizza?
hehehe

maliksutanmuda said...

myfisol: a ah..kebtulan kawan datang join. orang yg datang oun ramai...masa yang sama, cuci mata..heheh..tu yang best

chen: hello. tu la. malangnya ada kepala paip jer..ahaks

malimkundang: ko takut ngan bola aku ker?...cheh, maknanya ko tak takut lawan bowling sama aku ler..hehe..mau cuba?...tak de hal...wachaaa!!

maliksutanmuda said...

ziana: ko lama tak main?...meh main sama kitorang. tak reti, aku ajar. kalu reti, aku ajar gak...hehe..jgn risau. sebagai guru, pengerasnyer, Jco 1 dozen udah ler..hehhe

Unknown said...

ok aper, mkn tgh hari kenny rogers mkn mlm pizza hut :D

MOLY said...

tak gi JCO ke ?? hihih ~
nak men bowling laa jugak !!

maliksutanmuda said...

budlee: hehe...ok jer..janji perut terisi, senang dan tenang di hati...ada orang belanja, sukenyer.!!

lily: ahaks. asyik J'co jer. nympah aku. ahaks.
jom ar main bowling. kalu tak reti, aku ajar ko...jumpa kat Endah parrade, Bukit Jalil 27 aribulan ni kul 11 pagi. ok>>>