nUFFNANG

Sunday, January 6, 2008

"Sekali sahabat karib daaaa..."

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah, tak hujan pagi nie. Kalau hujan, mau aku membongkang kat umah menantikan hujan reda..hehe. Ding Dong kepala aku masih ada lagi. Biasa la bangun pagi jer, terasa la. Erm...ubat, ubat dan ubat. Bertahan ajerlah.
Hari ni nak cerita pasal aku (dah tentu ler pasal aku...takkan pasal gajah ke beruang ker..ahaks). Salah satu hobi aku ialah chating di masa lapang (boleh kata setiap masa..). So aku chating kat YM. Aku tak berapa ingat sorang kawan ni. Selalu 'ping' bila aku online.
"Sapa nie?"....
"Edi dari Indonesia..."
"Uik...."
Terkejut den. Pikiaq punya pikiaq, baru la aku ingat. Pernah chat dulu. Rupanya kenalan lama jugak la. Setahun ada la...cuma tidak pernah kontek. So aku pun chat dengan dia. Very nice person. Macam abang aku..ahaks.
Edi, jejaka berbaju merah...posed ala nak dengan idak jer..hehe!!
Masa nie we had lunch in Cepu West Java. Makan burung merpati goreng. Makan dengan nasi putih, sambal belacan, lalapan timun, daun kemangi, tempe goreng, tauhu goreng.
Pokoknye maknyusss (sangat sedap..new termanology dalam bahasa jawa)
Baju biru tu dia le si Edi...
"The picture was taken when i had safety training in Cepu, Central Java, Aug 12, 2006"

Hotel Citere yang didiami sementara 'rig' di pindahkan ke lokasi lain. Hotel ini terletak berhampiran dengan ladang teh di West Java.

When working in East Kalimantan, May-June 2007. That was a 2 joint rig with 745HP (small rig)
Project in West Java
Geothermal project..then after 1 year to East Kalimantan
(3 joint rig with 2000HP).Untuk pengetahuan aku dan korang, the rigs are imported from US... Mahal tueeeeee!!!
Ini saja kenangan yang ada ehsan daripada Mr. Edi. Katanya mulai pertengahan bulan Januari nanti akan ke Kalimantan. Ada projek di sana.
So good luck my best fren.
Kalau datang Malaysia, kasi tau ya. Boleh bawak gi jalan-jalantampat menarik di KL nie.
"Malaysia, Bagus Banget"

5 comments:

akupunyahal said...

lama tak ke indonesia.. must go one day.....

maliksutanmuda said...

jom jom...cik malim...

Unknown said...

hurm bapaku jugak ada projek di indon...hurm adakah edi dan bapaku akan bertemu...

jeng2 jeng

ye la ayahku pun bidang petroleum gak

Ziana said...

Indon...

bile laa nk ke sane..
x sampai2 lg :P

maliksutanmuda said...

a ah la ziana...kalu nak ke Indon tu ajak2 la kengkawan buat rombongan..kalu cik kiah naik bas, kita semua naik tongkang...adventure nyer...ahaks