nUFFNANG

Wednesday, January 30, 2008

Tolong sikit jer tp dapat Flying Kiss!! Waduh!!

Ups....aku punya bos lain punya group ada masalah nak guna microsoft word 2007. Berbeza dari sebelum ni, guna word 2003. biasa la kan, office kerajaan. ahaks

Dia berjalan dengan gaya lemah jer, muka monyok macam tak cukup 10 sen, kuyu jer matanya. Aku pandang je dari jauh. Dia pulak berjalan menuju ke tempat aku. Mesti ada apa2 ni, masalah kot.

Dah tu, dengan sikap perikemanusiaan dan atas dasar keprihatinan, aku pun membuka mulut untuk bertanya:

"Kak (walaupun dia bos, aku panggil kak jer sebab kami di ofis macam famili dah)...kenapa monyok jer nie?...Dah macam tikus mondok jer?...hehehe"

"Hampeh..."...nasib baik tak kene pelengkung dengan kak nie...kalu tidak mau lebam bijik mata aku...

"Akak ada masalah ni dik. Akak tak tau nak save file. Dulu guna word 2003.Skang dah tukar ke word 2007. Lain pulak rupenyer. Akak tak reti la dik..."...

".....erm....Ala akak nie, senang tahap cipan jer la. Tenuk pun tau buat tau!!..Hehehe"

" Hang ni saja jer tau. Suka sangat usik akak..."...

"Ala, akak klik je simbol microsoft yg kecik dan berona-roni nie...dah tu klik save as..selesai!!"

"Hampeh, asbestos...selama ni akak tak perasan la. Kesian kat akak kan?..."...

"Ish..ish..ish..kesian.... itu saja ker?..."

"A aaa.....tu jer... :)... Tq ye awie..."

"Ok jer. Ur Welcome. Kalu ada masalah lagi, calling2 yer..Saya sedia membantu..ext. no. 9384 yer..ahaks!"

"...ok... I love u..muahhhh!!!!"....

UpS...dapat aku flying kiss....HAbis kengkawan lain pandang aku...

Arghh, sudah....mana la aku nak show muka aku nie...malunyer....!!!!

13 comments:

Anonymous said...

ko dok audit negara yerk? takutnyer aku...

Unknown said...

opps scandal office in the makin... :D

maliksutanmuda said...

cutepanda:... uik...betul ker?...macam tak caya je aku keje kat situ...hehe...dah siasat ker?

budlee: hehe.. bukan scandal tp cubaan untuk menggatal dan mencari jodoh...ahaks!!

Mediviron UOA Clinic said...

mcm tu i pun nak bg awie flying kiss lah!

muah!! muah!!

Mieza's Penny said...

ko baik2 awie kang tersuka baru kau tau..bos kau dah kawin ker..takpelah janji nak bantu bos dgn niat ikhlas sdh..dpt pahala..heheh

maliksutanmuda said...

hehe..kak...dia bujang lagi tapi dah kategori lewat usia. hehe..

tp mmg dia manja dan baik hati. saya tak kisah sesapa pun saya tolong, selagi saya termampu...tq kak sebab baca blog saya...ahaks!!

Mediviron UOA Clinic said...

u dah tukar lagi header blog hang. nice!

gambar tu org yg tgh merenung, atau org yg tgh tension pikir masalah or org yg tgh bosan?

maliksutanmuda said...

hehe. Chen, semua tu boleh terima tetapi yg paling tepat, merenung memikirkan masa depan. Sama ada aku ni mampu menunaikan azam aku setiap tahun.

azam ko macam mana chen?..dah berapa percent tertunai?

maliksutanmuda said...

hehe. Chen, semua tu boleh terima tetapi yg paling tepat, merenung memikirkan masa depan. Sama ada aku ni mampu menunaikan azam aku setiap tahun.

azam ko macam mana chen?..dah berapa percent tertunai?

Lifesaver said...

Budlee...faham2 jer la semua kakak kat audit tu mmg MANJA..baik pula tu..Sy masih ingat 1st time I drop by audit office utk mulu cave briefing dan duk kat bilik meeting tu macam duk kat bilik meeting cabinet2 menteri jer..semua org pandang aku...tgh fikir sape agaknya org ni...hehe

Awie..ko jaga2. Jangan mengatal kat situ...dapat flying kiss ye???
Seronok la tu :-)

maliksutanmuda said...

seronok ko kata?...seram ader la...ahaks!!

Mediviron UOA Clinic said...

azam tahun baru takdak. azam post-tahun baru ada, nak kurangkan berat badan dan mau badan cantik

maliksutanmuda said...

chen, nak kurangkan berat badan?..mau badan cantik?...oh, u chubby ker?...tak tau plak i...ups!! jgn marah...just wondering ajer..

wachaaa!!!