nUFFNANG

Thursday, January 10, 2008

Parlimen, Gym, Layannnn!!!

Cerita semalam, aku khabarkan hari ni.
Tak larat la semalam. Aku letih giler. Balik je dari parlimen, petangnya aku g gym kat ofis aku. 1jam 30 minit punya sesi. JAdilah ek! Ini lah antara kerja aku. Ke parlimen untuk mengemaskini status penyata kewangan badan-badan berkanun persekutuan.
Parlimen, Simbol Demokrasi Negara
Tp tak sempat nak nak habiskan semalam, so terpaksa bawak balik kerja ke rumah. Erm, dah kerja, nak cepat siap. Kalu tidak, bising nanti Tan Sri kalau minta tidak dikasi pada masanya. Sabaq jer lah!! Ahaks
Pandangan luar bangunan Parlimen. Disini lah Dewan Rakyat dan Dewan Negara bertempat dan bersidang. Hari ini dewan berehat dari bersidang jadi tak byk la kereta kat sini. Kalu tidak, ada peluang la tunjuk kat korang, kereta-kereta mewah menteri-menteri dan ADUN yang hadir. Mmg meriah siot..hehe.
Posed kat ofis sebelum kuar. Mmg hobi aku amik gambar ni..tambahan plak gambar sendiri...hehe
Dalam kete ofis. Saja, kawan aku kat sebelah tu bengkek jer sbb tak amik pic dia yang sedang memandu..kira aku bos la..hehehe
"Serabut tol...dah la tulis tangan. Erm, sabaq jer la."...Dalam pejabat di bahagian perundangan.
Disinilah pegawai-pegawai perundangan yang menguruskan perjalanan dewan, rang undang2, cetakan naskah dan catatan dialog perbahasan menteri. Kalu nak tau pasal bonus atau saguhati atau kenaikan harga minyak dan barang, mmg disini pun boleh tgk live di kaca tv. Kalu kat tv, ada yg potong kan. Tp disini, semuanyer live.
Amik picture buat kenangan. Lepas ni pun datang lagi tapi mungkin dalam bulan 6@7 nanti.
Dari pandangan jauh, masih tersergam gagah...
Bangunan ni aku tak tau nama apa. Macam mahkamah. Erm..korang tau tak?

Dah sampai ofis dalam jam 4.30, aku relax kejap sementara tunggu jam 5, waktu aku abis keje. NAk bersiap plak untuk ke gym. KAt bawah jer, tingkat 1 building yang sama.
Antara equipment yang disediakan..
Bila dah abis training, mula la syiok sendiri. Saja, benda tak pernah aku buat, aku cuba...tp kualiti pic tak la setanding DSLR..blur sikit.
Hehe..kan....kan....saja nak abiskan masa. Sebelum balik umah. LAgipun kat luar tu ujan. So, melepak dan syiok sendiri ajer la...ahaks.
Training ni aku akan teruskan sampai berat aku betul2 dapat maintain. kalu boleh nak la maskular sikit. Tak nak la besar sangat annti baju yang dok ada sekarang tak muat plak. Jenoh nak beli baru...hehe.
Ari ni cuti, so tak de nak buat apa. Nak tgk wayang tak de geng. Erm....layan je la PS2...main Onimusha Dawn Of Dreams.
ok..Layannnnn!!!

7 comments:

Ziana said...

entry nih...

awal2 nmpk serius..

ye laaa...org masok Parlimen laa kan..dah mcm ADUN pon ade..
:P
(aku x penah masok parlimen tuh..tp hehari lalu)

then bile tang gym tuh..
lawak skit laa..
wat aku tegelak!
:)

Bgnan tuh..
bgnan ketapi tanah melayu ke?
aku main agak jek!
:)

maliksutanmuda said...

la ziana...mmg la parlimen..nak buat lawak macam mana..kang kene saman kang, mampuih aku...

tu pasal aku share ngan korang, mana yang tak pernah masuk...

bukan bgunan kretapi la..nak xplore tak?..jom..hehe

gym ko gelak kenapa? hampeh tol ko nie..

Josh said...

Pesal melompat-lompat kat gambar 2nd last tu??
Suka gambar yg last. tu kira takde kerja la tu. hehehe. Very creative la.

Anonymous said...

ape tu ur shirt color and ur tie tak match...u should go to fashion advisor la.h...your dress really bad...

maliksutanmuda said...

josh: melompat?.saja nak test graviti...ahaks

Mediviron UOA Clinic said...

ofis pun ada gym. bagus kemudahan yang disediakan!

maliksutanmuda said...

chen:...ofis aku ni mmg best sikit. staff mmg sporting dan suka bersukan. lepas ni kitorang nak ada swimming pool plak, kat roof top bangunan nie..hehehe