nUFFNANG

Saturday, January 5, 2008

Kunyah, geget, Mentekadarah!!

Wachaaa...selamat berhari minggu kengkawan semua. Semoga ceria dan sentosa hendaknyer. Aku pagi ni baru la ada masa nak update blog. Semalam punyalah sibuk dengan acara makan dan meeting pada sebelah petang nyer. Jadi, ceritanya semalam, aku khabarkan hari ini...

Yea...yea dan yea... dapat la cenderahati penanda buku yang diperbuat dari kulit (kulit tenuk kot) dari Kementerian Pelancongan Malaysia. Aku don tunggu bila nak dapat organiser dari LTM yang bernilai Rm 500 tu. Sabo..sabo..!!

Hehe. Pagi semalam ada mesyuarat pengurusan yang setiap kali diadakan pada hari jumaat setiap awal bulan. Tapi semalam ada spesial sikit. Jamuan sempena menyambut Tahun Baru 2008. Simple tapi meriah siot. Kitorang kat pejabat ni dah macam famili. Sikit lauk pun masing-masing beralah. Janji 'mak', 'abah' dapat kasi 'anak-anak' makan, itu sudah cukup happy..(terharunyer).
Mamat baju biru tu kawan ofis aku. Ni pun pantang nak amik pic jer, mula la gaya poyo dia. Katanya, dulu teringin nak jadi model bihun goreng segera, tapi tak dapat. Jadi model jamuan makan pun jadilah... ahaks!
Pulut kuning...6.5/10 (kurang lemak sikit tapi elok la untuk kesihatan dan yang sedang diet macam aku nie)
Rendang ayam...yang ni memang melekat sedapnyer...7.5/10
Bihun goreng ala melayu kampung Fening Lalat...tuan yang buat ni kasi nama...aku?..Mentekedarah jer..heheh

Kek Coklat Moist...Favourite aku nie. Setiap kali jamuan, mesti ini yang aku bedal dulu. Orang lain sibuk amik bihun benda makan lain, aku dah ngap ngup ngap 4-5 keping kek ni. Hahaha ..sapasuruh letak banyak2...BAnzai...
Buah oren..takkan la korang tak kenal kot...(kalu tak kenal g terjun parit belakang umah aku tu...ish korang nie!!!)
Erm...sibuk amik... aku yang last sekali amik sbb dah bedal kek coklat tadi...Erk...Alhamdulillah...Ahaks!!
Erm..mendung pulak kat putrajaya. Aku ni bawak motor jer. Terpaksa la singgah Kompleks Alamanda kejap. Kang balik jugak time ujan lebat, abis la basah barang2 aku dalam beg tu dan tidak ketinggalan aku juga kene sekali. Jadi bila dah bosan, amik je la pic kat dalam ni. Set bowling aku ada kat umah. Kalu tidak, nak jugak aku hentam pin bowling kat ARL tu sampai berkecai..KAsi Gegar!!!
Uik...kat luar ujan lagi nie...Lepak dan amik foto syiok sendiri...Lantak aku ler!!!!

Waduh...perut dah berkeroncong. Ujan pun dah berenti. Elok la tu. Kul 10 baru dapat keluar dari Alamanda. Memang letih sikit. Maklumla, lewat balik dah tu tak mandi petang lagi. Mana la nak segar. Bila dah lwwat punya pasal, aktiviti senaman aerobik aku dan jumping rope aku terpaksa ditunda pada keesokan hari nyer (hari ni la mangkuk tingkat)...ahaks...Udah,,, nak g mandi nie..dari semalam tak mandi...hehehe

***Wachaaa***

4 comments:

Ziana said...

ermmm nmpk sedap Coklat Moist Cake tuh..

lapo lapo lapo
:P

Josh said...

Wahsey... bergaya ler gambar pertama tu. Mintak coklat kek tu, er, satu tak cukup. Tiga la.

azmi said...

Hahaha...Ziana lagi.
Awie!!! ZIANA tu baik dan Setia kan...SSSesuaiiii...

Nanti Awie boleh suapkan kek Coklat Moist tu kat ZIANA ek!!!
Layannnnnnn

maliksutanmuda said...

Ziana: mmg sedap...sampai menjilat jari sendiri tau..hehe

josh: tq..gaya tu sendiri bikin..Nak tiga?..apsal tak minta seratus...ahaks...

AZmi: Ziana..suapkan?..ada sejarah tau disebalik nama tu...hehe