nUFFNANG

Wednesday, January 16, 2008

****Uhuk Uhuk.... Ahaks Ahaks*****

Hari ini aku ambil cuti rehat. Badan ni dah tak larat nak keluar ke mana2 mahupun ke klinik.. Aku dilanda demam dan batuk yang amat sangat peritnya tahap marang perapu kepunden parang sekeper...
Hujan seolah-olah turun menangisi keadaan ku...chewah. Disebabkan hujan, aku minta tolong adik Budlee untuk bawa aku ke klinik. "Ngak tahan lagi nie. Rasa nya tekak aku mau aja aku cabut dan gantikan dengan tekak korang yang tengah baca blog aku nie...boleh ker?",,,
Klinik Rajen dan Surgeri ni dah kira macam klinik panel aku dah. Setiap kali aku sakit, aku ke sini. Aku tak ke hospital atau klinik kerajaan sebab...ada la sebabnya!!!
Masa kitorang ke kedai 7Eleven, terperasan ada sorang lelaki tua berbangsa India sedang duduk disini engan berbumbung dengan lipatan kotak besar di tengah hujan. Kesian aku tgk. Sapa la anak2 dia nie?...Ada ke famili nie?...'PAkcik oh pakcik...Anne..Anne...?" Tak jawab la plak.
Tak jauh dari temapt anne tadi bertenggek ada KFC berhampiran Metro POint. Tak la lapar sangat tapi kene la makan jugak sebab nak makan ubat punya pasal.
Aku order burger XXXL Kfc dan adik Budlee amik OR Snack plate. Aku mula minum air orange juice. Bila dah abis, aku bedal ari cap badak dari kaki tiga ini untuk menghilangkan panas badan. Hilang ker?....Insyaallah.
Bila dah balik umah, kami lepak kejap tgk American Idol Cycle 7 yan baru tu. Aku plak dah telan ubat, dan rasa macam nak tido nie. Penangan ubat batuk dan selsema menyebabkan aku hilang kawalan untuk terus berjaga. Huarggghhhh!!! Tapi batuk masih kuat...
Apapun. tq adik Budlee sebab tolong abang...TQ Tq
Esok aku mc. Kene la brehat btul2. Sebab lusa ada projek besar nak aku dan adik Budlee buat. Hehehe....tunggu berita dari kami...Sure gempak beb!!!

8 comments:

MOLY said...

alaa .. tgk awie makan kfc .. kite pon nak makan jugak laa ...

maliksutanmuda said...

hehe lily, g la makan. ajak aku dan belanja aku sekali pun tak per. Akut tak kecik ati pun...ahaks

Ziana said...

get well soon awie..
:)

ita.itu said...

lalu ke mkn kfc nih..hehe

maliksutanmuda said...

Ziana: thnks ziana...

Kak ita: tumpang lalu/..hehe. mesti la lalu makan. terpksa makan sebab nak makan ubat punya pasal. pagi ni bangun, batuk mmg tahap dewa punya. tak tahan...

tapi bila kene ubat batuk, layan tido la jawabnyer..

Mediviron UOA Clinic said...

hello awie. kesian anne tu, hang beli la kfc utk dia. semoga awie cepat sembuh.

Josh said...

Salute! sakit tekak ngan batuk pun boleh makan KFC lagi. Air badak tu sure boleh sejukkan badan. Banyak-banyak ler minum air yer Awie. Get well soon.
Suspen je projek besar lusa tu..

maliksutanmuda said...

chen:...tq so much. mmg nak kasi anne tu KFC, tp anne tu kata, kalau makan, sehingga menjilat jari. Dah satu hal nak mandikan dia sebab jari dia tak bersih..macam mana nak jilat?ahaks..gurau.

Josh: thnks josh. Air cap badak tu bagus ek. MAk cik limah Kengkang sebelah umah aku tu yg suggest kan..

hehe. Ko tunggu je la brita dari aku. nak ajak korang tu mmg boleh tp kasi la nombor hp. baru leh join..hehe...