nUFFNANG

Monday, January 21, 2008

Chapter 2-We are the childrens!!

Setelah tempat lepak kitorang ni dah ready, maka makin ramai la tetamu yang diundang datang berduyun-duyun. Famili Zahar, Zahairi, Hazree, abg Zul, Saiful, abg Haris, kak Pah, kak Wan, kak Yati dan ramai lagi mula menjejakkan kaki dan cari port baikkkk punya!! Ahaks!
Aku ni kira jadi camera man cabuk la. Bila dah 2 kamera aku handle, camera Fujiflm A500 aku tu sentiasa melekat jer.
Tp bagi camera DSLR CANON 400D ni, aku asyik berebut dengan Ayie jer, kawan ofis aku. Bila ada di tangan aku, mmg siap la korang. Semua muka korang aku amik. Ha ha dan ha!!

Cute kan?..Anak sapa lah nie yer. Tp punyalah susah nak amik potrait baby nie. Puas aku pujuk. Asal nak amik jer, toleh tgk tok wan dia. Erm...penat. Memang penantian aku, bertinggung kat depan dia berbaloi bila dapat shot nie. "Geramnyer aku!!" Lepas amik foto dia, kene la picit pipi dengan aku..puas hati !!
Ni anak kawan aku, bapaknyer nama Hazree. Kesian, jatuh kat sekolah, luka dan berjahit di kepala.
" Close-up please", 5 jarum kalu tak salah aku. Erm, baru je masuk sekolah, dah luka. Harap2 tak la berparut teruk sangat yer. Kesian tp sebab cute dan hensom punya pasal, tak de masalah. Sure masih laku lagi...yer tak dik?...Hehehe...
Ha...ni anak bongsu Hazree. Ni pun boleh tahan melawa. Cute. Jadi perhatian ramai nie. Pendek kata fofular la.
"Close-up", macam selalu. Tp ni pun susah jugak nie. Kene bertinggungWaduh... lagi. Manataknya, asyik nak berkepit jer. Nasib baik baby ni cute giler, kalu tidak, tak rela aku nak tunggu lama2. Penat tau...!!Ahaks.
Mesyuarat ibu-ibu peringkat kampung terbuka. Bincang macam-macam. Seronok sungguh depa ni no. Kak Pah (Bertudung dan berbaju biru) banyak membantu kitorang dalam acara memasak. Kak Pah ni kira macam 'mak' kitorang la. "Aku tak makan lagi tak pa, janji 'anak-anak' aku kenyang, jgn nak menangis minta lebih-lebih sudah, kang aku lesing sekoq-sekoq".
Sampai jer, "Kita minum duluuuuuu", ni anak kak Yan. Dahaga sangat la gamaknya. Tak cukup air, digegetnyer kole plastik tu. Jangan telan udah le yer. Bahayer!

Ada lagi story lepas ni. Aku buat macam filem Starwars la. Reverse the story, the last came first. Lagipun, banyak giler picture menarik sudah aku amik. 2 camera tau. So ada banyak perbezaannya dan view menarik nak aku kongsi sama korang. So, kunjungi blog aku selalu.
***To be continued***

18 comments:

Ziana said...

scary tgk dahi kene jahit tuh..
err...

Essque said...

banyaknye sambungan... bila nak abih camni... hehehe...

Anonymous said...

Hi Awie, pls contact me at maxxlim28@hotmail.com. Thanks.

Anonymous said...

Hi Awie, pls contact me at maxxlim28@hotmail.com. Thanks.

Unknown said...

heheh camera phone ader, compact cam ader, lum lagi dslr tuu

maliksutanmuda said...

ziana: a ah. i pun tak sangka boleh macam tu sekali teruknyer. kata bapaknyer, masa kejadian, darah meleleh penuh ke muka, turun ke dagu dan badan..byk plak tu..eer!!!

essque:pasal byk foto menasrik. rasa sayang nak delete. so cerita ajer la. untuk kenangan. bukan selalu..ko pun ada tau!! siap ko..ehaks!!

m@x: thnks max. i will.

budlee:..hehe..a ah la dik. sayang dik. foto byk sangat nak kongsi nie. balik umah nanti, abg post yg baru pulak. dari kamera HP dan digital compact.

Essque said...

aku dh paste pun gmbr dr kamera DSLR tu kat blog aku... hehehehe...

maliksutanmuda said...

siot essque...tp peluru aku belum habis lagi...nanti malam ada lagi menarik...so, watch out for it!!!

Anonymous said...

Kesian betul anakku, kena kat taska isnin lepas.... tapi apa nak di kata anak lelaki.... jahit tak bius lak tu. Kuat dan hensem cam bapak dia........ Muahahha..

Anonymous said...

Bestnye tengok u punye blog..all the best key...

maliksutanmuda said...

anony: aku tau la sapa hang. tok sah nak sembunyi hazree oi..ahaks. yer la hang tu ensom. nanti aku letak foto hang ngan anak hang, tgk sapa ensom, aku ke hang..heheh!!

zie: tq zie.. Zie sapa yer?..Ziela ker?...best ker?...kalu best, tgk, baca dan komen la yer..ada lagi nie..nanti i postkan. thnks a lot. :)

Anonymous said...

ziela mana pulak nie?
u creative person lah..

Anonymous said...

hye..zie here..not ziela eh..just want to suggest .. better u bagitau hazree your office mate, suruh dia selalu letak minyak gamat pada luka anak lelaki dia..untuk kesihatan dalaman kulit agar tak menanah di dalam..then for hilangkan bekas parut or bekas jahitan, guna french oil..insyaallah berkesan..then baru boleh u compare pic bapa n anak...

Mediviron UOA Clinic said...

hello awie! selamat hari thaipusam! ehh... u sambut ke?

maliksutanmuda said...

zie: thnks yer. ingat ziela tadi. hehe. rasanya dia dah buat tp tak per. aku pesans ekali lagi...

chen: hello chen/ aku melayu ler. muslim lagi. tp sambut tu tak la, tolong meriahkan , boleh ler...ahaks

Mediviron UOA Clinic said...

hee hee. tau u melayu. saje nak usik!

maliksutanmuda said...

chen, nakal la u nie.... :)

Anonymous said...

V..aku bangga dgn ko..ramai org kat luar tu ikhlas betul nak comment blog ko..C..All your effort is being answered..haha.

Sq..v kata dia belum keluar peluru dia lg..mmmmm..aku tgh pikir peluru sape lg hebat..v ko tahu maksud aku kan?...hahahahaha

Budlee..ko mmg photogenic..