nUFFNANG

Sunday, January 27, 2008

Kerana TUgas-Alor Star, BSN SSP- Letih siot!!

Hari ni kene g Aloq Staq. Tak de sapa yg nak mengantor, so berkemas pulas la bawak beg bsesar gabak dengan moto jer. Aku kene g ke Presint 9, Putrajaya', Tujuannya, letak helmet dan moto dekat ngan umah abg angkat aku..Aku berjalan kaki dari presint 9 sampai stesen tren ERL Putrajaya ke KLIA. JAuh..., 1 km ada la...

ERL Stesen Putrajaya
SAmpai d KLIA, melantak dulu la...LApaq beb...
So, makan kat Burger King, Double Whooper...Erm..nyam nyam...
Terbang tinggi di angkasa raya. JAm 1.55 ptg, cuaca?..FAboulous!!
Smpai di Lapangan Terbang Sulatan Abdul HAlim Shah, Alor Staq, terkejut aku. apabila dijemput oleh 2 orang POlis BAntuan BSN dengan sebuah kereta Rexton. Beg aku di letakkan dalam peti besi sebagai langkah keselamatan. Protokol Dia dah gitu..akaks!!
Ke Star City Hotel, tempat aku menginap. Dekat je dengan MEnara Aloq Staq.
MAlam, lepas mandi, aku bersiap, keluar berjalan. Tak jauh dari hotel, bertempatnya dan tersergam indah beberpaa monumen dan simbol sejarah negeri KEdah...(foto di atas Menara JAm)
MAsjid Zahir...
Bertentangan dengan MAsjid Zahir, IStana Negeri atau Istana PErtabalan Adat Istiadat Kesultanan NEgeri.
Tidak jauh dari hotel juga, ada KArnival Gong Xi Fa Chai 2008. Punyalah meriah. Terkebil2 mata aku. Ramai sangat. Dan bising...riuh siot!!!
Perarakan seni budaya dari pelbagai etnik bangsa mengiringi Menteri BEsar KEdah, sempena perasmian majlis.
Seolah2 pasar malam. Berlangsung selama 5 hari. Erm, lama tu. Jalan ini ditutup dari jam 8 mlm - 12 mlm...
Cantik kan...Aku ada tamu...jeng jeng jeng!!...Adik aku ada kat sini. dan kami minum dan sembang di sebuah restoran yang baru di buka sejak bulan 12 tahun lepas...nama nya>?
Restoran Pak HAinan. Mmg cantik dan sedap..yg penting, murah. MMg terkejut tgk harga. Berbaloi sangat. Sedap dan mmg best la..Teruja aku. (Hainan Coffee And MAlt)
Keesokkannya, bersiap jam 10.30 pagi, aku dan 2 lagi pegawai dibawa ke Alor Star MAll di mana cabutan Sijil SSP akan berlangsung,
2 Orang pegawai BSN yg menjadi pembantu dalam majlis ini. LAwa ni. MAk budak ooo...!!!
HAdiah kereta yang ditawarkan kepada pemenang cabutan SSP untuk setiap bulan. Mewah siot. Wahhhhhh!!!
HAdiah Utama. Mercedes BEnz dan BMW 3 Series. Bila la aku boleh dapat nie...!!
"Dengan ini, saya mengesahkan keputusan cabutan sijil SSP adalah sah dan muktamad."..Aku sebagai ketua jawatankuasa, perlu melafazkan ucapan ini. GAbra jugak, tp dah biasa, tak de hal punyer. ahaks!!
Sesudah selesai, di jemput makan ngan VVIP. Balun ler. dah lapq balik ni tgk Laksa KEdah dan popiah goreng. Waduh...sedap sangat. TAkkan ada yg sesedap ini di KL,...
LAksa Kedah... 8/10 ...perghsss!!!
Lepas makan, aku bersiap, check out, bergegas ke airport. BAlik le ke KL...letih sangat, sampai tetido..Krohhh..Krohhh!!
Dah sampai...Erm, jalan lagi...Aku sampai kul 10.15 malam, sejam penerbangan.
Setiba di rumah, dah jam 12 tgh malam, mmg bantal yg aku cari. Mengantuk, letih dan tidor....
Yang Penting, Selamat Sampai...ESok, lawan boling plak...erm..

1 comment:

Anonymous said...

me nak pergi tengok cabutan bsn esok kat plaza angsana jb.. alala