nUFFNANG

Tuesday, January 8, 2008

Kerja..TAk Banyak tapi Layannn...!!

Kerje...Kerje...Enjoy jer....Check it out!!


Assalamualaikum,..hari ni kerja macam biasa. Entry untuk ari ni agak lambat la. Tak per kot noo.. MAsuk ofis mmg la awal. Jam 8 dah kene ada kat tempat dah. Bukak je pc, abiskan keje semalam. Bila dah abis, dah tak tau nak buat apa. Nak sapu sampah, cleaner dah buat. Nak cuci tingkap, tinggi sangat lagipun bukan umah aku..hehe..so baca je blog...


Berikut adalah catatan aku untuk hari ini...
12:26 tgh hari : Erm... baru ada keje nak buat...apa kerjanya?... Ini tugas paling berat. Update pembentangan Penyata Kewangan di Parlimen. Esok aku kene pergi. Tapi sebelum tu aku kene buat format dulu dan semak balik list agensi kerajaan dan badaun berkanun kerajaan yang telah di senarai pendek. 'Bos besar' dah tanya, waduh....sabar, senyum, maintain...Layannnn!!
1:00-2:00 p.m: Aku amik masa lunch untuk 'beristeri rehat..hehe..apalagi tidor aa. Aku diet. So tengah hari biasanya tak makan la. Cuma minum air mineral jer. KrohhhKrohhh...
2:00 p.m: Bangun jer, kepala pening. Badan aku agak sengal2 sikit sebab mungkin kesan dari semalam...excercise kat gym. Biasa la kalu terasa begini. Huarghhh...ngantuk lagi ni. Ada bantal dan tilam, best sangat. Sure mimpi yang indah2 belaka...ahaks!
2:10 p.m: Aku mula sambung keje aku. Cergas rasanya bila dah lelap tadi. Hehe. Tup! Tup! Siap dah keje... sambung esok plak bile ke Parlimen pagi esok kul 11.
3:30 p.m: Baca blog-blog kenalan yang ada...Ziana...erin...BM...Shah?..(erm kene block lagi), Adik buzz (ahaks, malu aku...) dan tak ketinggalan Red Mummy...
Majalah keluaran bulanan..(not for sale)
3:40 p.m: Baca info dari agensi yang berada di bawah 'kawalan' aku. Agensi cari jodoh. Hehe. Bukan ar... Agensi yang ada kene mengena dengan kuda. Antaranya, jual kuda, train kuda, rawat kuda, beli kuda, training penunggang kuda negara kita juga ada...menarik kan?. Meh aku citer. Kita kongsi bersama yer...Ni pasal lelong kuda perang @ lumba.

Buku yang menyeraikan nama, panduan dan detail lengkap kuda-kuda lumba (termasuk anak kuda) baka baik dari negara luar seperti Australia dan New Zealand untuk dijual atau dilelong di NAtional Stud FArm, Ipoh.

Biasanya aku dan team aku dijemput untuk meghadiri auction kuda di National Stud Farm, Ipoh setiap tahun. Tapi kami menolak sebab kekangan masa. Best masa aku ke sana. Melihat sendiri cara bagemana kuda lumba dan benih kuda lumba (anak kuda) dilelong atau dijual dengan harga yang amat berpatutan (berjuta RM tau...)... Berdasarkan kepada pengetahuan aku, serba sedikit aku tau pasal kuda. Mmg best la keje aku nie. Jadi byk kali jugak la aku sentuh, belai dan dekat dengan kuda2 cute dan gagah perkasa tu. Mak eh..mmg benar seperti di tv. Otot kuda lumba amat la mengkagumkan. Tak mustahil la kalu kuda2 tu berotot dan berbaka baik. Antara kuda yang sangat popular atau baka yang popular ialah 'Papin' (baka Australia) pernah menang 2 kali di trek lumba kuda di sana. Selain itu, baka baik seperti kuda 'Shining Wonder', 'Femme de Fer' , 'Far To Busy', 'Charm', dan 'Purple Queen'. Paling popular, baka dari kuda 'Angle'. Ini paling mahal sekali. Ahaks...Nilai setiap kuda biasanya minimum RM2.0 juta ke atas... Kuda yang sudah bersara dari berlumba juga dilelong. Walaupun sudah bersara, tetapi harga tetap ratusan ribu. Fuhh...berminat nak beli kuda ker?...kalau ada, semak akaun anda dulu. Kalau bukan taraf jutawan, jangan kata nak tgk, nak masuk tengok auction ni pun belum tentu dapat kecuali orang yang berkenaan dan ada urusan seri sahaja...hehe jgn putih mata ok.

Intro: Auction akan dibuat setiap tahun mengikut tarikh-tarikh tertentu

Banyak aku nak citer pasal pengalaman aku. Nanti aku citer plak pasal nombor ekor. Ala, yg jual tiket dan tikam kuda menang macam 4D, 3D, Jackpot dan sebagainya. Ok... Next time bila aku citer, sure korang baru tahu, apa dan bagemana prosesnya..The Secret Will Reveal...chewah...!!

4 comments:

Unknown said...

kuda hitam ku lari gagah berani...

*tetiba

maliksutanmuda said...

hahaha lagu sharifah aini tu..best kan?

Ziana said...

thanks visit my page :)

errr cite kuda lak..
x reti nk komen psl kuda..
camne ek?
hehehehe

maliksutanmuda said...

Ziana: hehe..disebbkan ramai yg tak tau, aku citer la..sbb kuda ni, apa yg org tau, cuma lumba jer..tapi ada lagi yg menarik ttg kuda. Aku sndiri dah lihat semuanya dari anak hingga ke pembedahan kuda itu sendiri...hehe..

berkongsi maklumat untuk tambah pengetahuan, tak rugi...ko plak ziana, takkan g luar negara tak pernah cuba tunggang kuda?..