nUFFNANG

Thursday, January 31, 2008

My New Housemate- Fifi and Vivi

Ala bucuk-bucuk...(memang bucuk pun, tak mandi lagi)....

Introducing my new housemate...this two little creatures, Syrian Hamster. This couple male and female are almost same colour but different attitude.
Tempoh hari 29 Jan 08, aku terserempak ngan benda kecik ni kat satu shopping mall. Geram aku tgk. Rasa macma nak picit2 jer. Bila dah lama pegang dan belai, rasa manja plak. So amik la diorang ni jadi housemate aku. Cuma malangnya, diorang ni tak pandai nak memasak, membasuh dan mengemas umah, Menyemak lagi ada la. Ahaks!!

"Ha, melantak ler, melahap ler, jangan melehet udah!!.." Sampai je umah, terus aku siapkan sangkar diorang. Tp bila letak je benda makan, berpusu-pusu g amik benda makan, "Geget,geget, Kunyah, Kunyah!!"
Yang ini Fifi...hamster jantan. umur kata penjualnya baru 4 bulan. Day one, mmg Fifi perak sikit. Maklumla, pindah rumah baru.."Nak buat kenduri tak Fifi?...."...ahaks
Ni day two, 30th jan. Dia rasa dah biasa. Dia cuba explore toy yang aku letak. Dia main jer. Fifi ni kira aktif sangat. Tgk la tu, tido pun dalam gelongsor tu. "SOri Fifi amik foto u. Nanti u leh dapat kawan baru. Mana tau, spesis ko ada baca blog aku nie"...ahaks!! Kedua2nya nampak sama kan>?...Kaler jer tp ada beza sikit. Yang sebelah kiri tu, Vivi namanya. Ada bulu kaler coklat di kepala jugak tetapi ada tompok putih di dahinya. Badannya juga berbulu putih, tak macam Fifi, putih dan coklat di belakang badan dia.
Vivi ni pemalas dan pemalu, juga manja dengan Fifi. Dia ni kuat makan, minum. NAsib baik tak mabuk...Ahaks!!
Ni la keje Vivi. Sudah makan dan minum, usik si Fifi kemudian tido. Lepas 15 mint, bangun plak ler, makan lagi. Abis sepah lantai umah aku. Di kuisnya. "Aku balik rumah, bersepah siap la ko. Aku kasi kucing kang, baru ko tau...."...uik, takkan aku buat gitu punya. Sayang oh...!
Erm, balik karang aku nak mandikan diorang nie. Dah bau semacam jer. Yer ler, mandi pun seminggu 2 kali jer. KAlu setiap hari, parah la aku nak beli psir mandi dia tu...

15 comments:

Mieza's Penny said...

dh dapat room mate ya..sepahlah umah tu jap lg..jgn kau gulai hamster tu udah...hikhik

Anyway..jg dgn pnh kash sayang ok..

maliksutanmuda said...

tq kak mieza...sure jaga punyer...

diorang ni suka sepah la kak...kuis kuis dan kuis...jatuh kayu nyer,,makan..jgn cakap ler!!

Unknown said...

oooooooooooooooooooo patut ler ajak dtg rumah..

sy kalau ikut kiraaan akhir tahun ni abg akan ada kat 50 ekor hamster baru..

hamster cepat beranak..

Anonymous said...

rajin ke ni u nak jaga roomate baru u tu..takut fifi dan vivi je yang jaga u nanti..
tapi kira ok lah ek..sama sama kuat makan n sepah...kuis..kuis n kuis..jangan maraaaa....just joking joking je...heheheeh

ita.itu said...

awie...takut aku ngk..sbbmcm tikus lah...tp anak buah kwn sy dia tepuk kuat2 hamster tu..smpi muntah darah tau..lps tu bpknye siap bc yasin tu..esok terus ok..hehe

maliksutanmuda said...

zie:...hehe...kalu dia boleh jaga i, sure tak risau dah. Pasal tak boleh le kene jaga...

ita: tepuk amai-amai ada lah saay buat..hehe..cute sangat..geram saya..

Mediviron UOA Clinic said...

hello awie!

melehet tu ape?

Ziana said...

aiyak!
binatang spisis bulu2 mcm nih..
dh laa kecik lak tuh...
errrr ziana geli
:P


**kucing yg beso pon aku geli!
huhuhu

Aku dan Diriku said...

so cute...

maliksutanmuda said...

budlee:...ye ker cepat beranak. tak per la. rezki anakberanak. pakcik kayo..pakcik kayo.!!!

chen:..melehet tu kira macam *** la...hehe

ziana:...geli dengan bulu?..orang banyak bulu ziana geli tak?..hehe

A&D:cute macam tuan dia...hehe!!tqtq

Mediviron UOA Clinic said...

hello awie.

*** tu ape pulak?

Anonymous said...

macammana agaknyan si awie nie tepuk amai amai ngan vivi n fifi..faham ke diorang...kalau vivi n fifi tu buleh cakap..mesti dia akan kata..abenda lah tuan aku buat nie..ntah apa apa ntah..tak faham tak faham...syiok sendiri je tuan aku nie...hehe..tapi kalau fifi n vivi layan..pasti teruja kan..cute..comel vivi n fifi awak..i suka tengok keletah vivi n fifi...

maliksutanmuda said...

zie:...keletahnyer dia....dah macam cite, "Macam2 Awie: la plak...

"Macam2 ....AWIE..:...." sure aznil tak leh cari makan suap!! ahaks2

Anonymous said...

a'ah..leh buat rancangan menarik tu..dapat buat side income ek.."Macam2 awie" ...ehhehe
eh, buatlah video clip vivi n fifi..ngah main gelongsor ke..ngah mamam ke ngah berkejar kejaran..mesti comel kan?heheeh
suka lah..buat lah..buatlah awie..mesti menarik, tertarik dan memang debom kan?

azianierdawati said...

kat mn nak bl jerami tu? nak bl toys dia...