nUFFNANG

Sunday, January 27, 2008

Juara LAgu ke -22, LAyan Sorang, Sronok Pun Sorang2

JUara BAru - Juara LAgu ke-22- Estranged....
PErghh..kagum siot. Mmg layak group ni yang dapat walaupun saingan memang sengit. Dinobatkan sebagai JUara KAtegori Pop Rock dengan lagu, "Itu Kamu", menumpaskan Dato' CT Nurhaliza dan Jinbara. Tahniah!!
Jac berduet bersama LAh (V.E)...juga menyerlah dengan vokal menyengat seterusnya dinobatkan sebagai Vokal TErbaik dengan lagu "Ceritera Cinta". Erm, vokalnyer, mmg di akui mantap...jelas gituuu!!
ERm, Kaer dengan lagu "Izinkan Ku PErgi", nyata menyerlah dengan hit lirik dan melodi yang memukau walaupun Sahri AF yang memikul tanggungjawab tersebut menyampaikan lagu yang hebat ini. Chwwah!! Dinobatkan Juara kategori BAlada!!
MAwi, erm...hit dengan lagu "Angan dan Sedar" telah membawakan ekspresi lagu ke atas pentas lantas dinobatkan sebagai Persembahan TErbaik...Undi orang luar, sure pengundi fan club dia la tu...bg aku, biasa ajer..LAntak ko lah!! Dah rezki..
Dengan lagu "Samudera", ciptaan husband tercinta, JOhan NAwawi, amat lah dikagumi. MMg liriknya bagus dan bermakna. TAHniah kerana dinobatkan sebagai JUara KAtegori Etnik Kreatif..
Walaupun aku nonton kat umah ni sorang-sorang, tp buat-buat lah enjoy yer. Mungkin dah biasa kot, jadi tak la kisah sangat. KAlu ada kawan yg mengajak tgk ramai2 tu, lagi best kan. ahaks!!....
apapun , layan jerrrrrrrrrrrrrrrr!!!

11 comments:

izal said...

bkn ke yg nyanyi lagu si kaer tu sahri???

maliksutanmuda said...

a ah la...lupa la aku...tq izal. nanti aku betulkan...tq tq.. ups...

Anonymous said...

hi awie... tgk sorang2 ke? aku pun dulu tgk sorang2 bukan tak de kawan ajak ke ape tapi aku mmg enjoy tgk sorang2 dgn sound system yg memberikan impak kepuasan maksimum.

Kalo ko boring, ajak le kengkawan bertandang umah ko tgk AJL..ko buat makan2 sket... sure diorg dtg.. pastu jangan lupa sedikit pemberian spt door gift.. itu penting utk mereka bertandang kembali bila ko buat event... mcm penasihat lak aku kwang3x...

maliksutanmuda said...

hehe..tq otaibear dengan idea bernas, lemak berkrim dan disukai ramai...

bukan tak nak buat makan2, tp aku ni tinggal di teratak buruk, mana la syiok berbanding rumah orang lain yg ada complete dengan meja makan dan dapur serta tukang masak profesional.

kalu bukan umah aku, umah korang kengkawan yg sudi ajak aku pun, lagi aku hargai.. dah 3 tahun single..huhuhuu!!!

Anonymous said...

Hi Awie, is not abt meja makan or what.. its just to make that event happening... tak tau le aku kalo meja makan dan dapur boleh di ajak berborak n bergelak santai... hehehe

maliksutanmuda said...

mr otai, kalu tak de meja makan, mana la aku nak letak benda makan yg gabak punya banyak..kalu buat portluck party, erm...

anyway, ko nie bab makan mmg pandai...ko buat la dulu, invite aku, nanti aku nak jugak belajar cara ko entertain tetamu dengan makanan dan door gift..bestnyer!! yeehaaa!!!!

Anonymous said...

xbestla Estranged....menang...
sepatutnya lagu...kaer...lagi power

maliksutanmuda said...

nM: ups...lagu kaer tu mmg touching. best. tak dinafikan. tetapi, aku rasa, estranged menang sebab olahan muzik akutik dan gabungan dengan muzik rock, memukau juri. tu pasal dia terpilih...

kalu lagu kaer buat akustik, ubah sikit, perghhh, gua gerenti tangkap nangis punya..ahaks!!

Anonymous said...

Hi Awie.. aku tak perlu buat sbb kengkawan aku selalu invite dtg umah diorg...

Tenkiu kengkawan!

nm: best le.. muzik diorg buat arrangement baru..camtu le leh jadi juara, kalo sume sama mcm dlm album mana leh menang... adios!

maliksutanmuda said...

ups..oh yes u r lucky...have frens inviting u to their house... :).. bravo!!

maliksutanmuda said...
This comment has been removed by the author.