nUFFNANG

Wednesday, January 23, 2008

Chapter 8- Compact DIGI CAM vs DSLR

Masa geng-geng aku, dok melapuk dan melepaks sambil makan dan ada yang mandi-manda, aku sibuk cari port nak amik foto menarik sekitar kawasan nie. Tp, yg menarik perhatian aku, port air terjun nie...tak la tinggi mana, tetapi itu yg buat aku tertarik bagai BA BOMBBBB!!!
Perbezaan yang aku rasa tidak terlalu ketara mungkin, antara kamera Compact Digital Camera FUJIFILM A500 VS DSLR CANON 400D
or My Hp Sony Ericsson K530i...???
DSLR Canon
FujiFilm


DSLR CANON
DSLR CANON



DSLR CANON
i Used my HP - Sony Ericsson K530i sahaja. Percaya?.. KOrang mesti percaya...
Also from my HP




FujiFiLm
FujiFilm
My HP
FujiFilm
My HP...





So apa macam?...boleh ker?....Ada gaya dan potensi ?....

3 comments:

Anonymous said...

V..DSLR ada byk feature compared to compact camera, knowing the BIG different in price but doesn't mean you can't produce good result in your photo taking. I believe when you put in effort to learn, for sure you can also show excellence photo.

Sorry la v, aku ni self-expectation is high walaupun x seberapa pandai dan masih belajar serba sedikit ttg teknik photography. Dun compared your photo dgn photographer out there, u can set them as your idol but different ppl have different expectation..ok?

Overall, the photos is ok :-)

Josh said...

Awie, dah bagus sangat tu! pakai hp pulak tu! Kalo ada duit, invest ler DSLR.

maliksutanmuda said...

luvis:..yup tol tu. tak dinafikan DSLR ada byk features. tp sekarang. camera compact dah ada semua featurers DSLR cuma kelemahannya, lensa dia tak de extension macam DSLR. aku dah survey, ada 2 model compact ni, mmg hampir setanding dengan DSLR. Aku dah tanya features 2 model ni. MMg boleh dan mungkin bg aku, hebat jugak 2 camera tu. dengan 0cm makro mode. erm..impress...cantik plak tu.

josh:.... tq tq..mmg nak beli josh. tp duit tak de. Tp i dah survey 2 model campact digi camera. features dia mmg boleh tahan jugak...nak beli itu dulu la rasanya.